Vyučující
|
-
Hala Čestmír, Doc. MgA.
-
Horký-Hlucháň Jan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. - 6. Animace v delších hereckých sekvencích. 7. - 13. Konkrétní příklady, stavba větších celků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si běžné kresebné formy s jejich technologickými a výrazovými specifiky a jejich využití v animátorské praxi, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a možnosti stylizace figurálních námětů, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, plánování jednoduchého projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, programátorská práce) |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat základní kresebné techniky a média na úrovni skicy i finální kresby zejména figurálních námětů v různých pohybových kompozicích, navrhovat kresebnou formou vizuální metafory se zaměřením na možnosti animace, v několika krocích odvyprávět děj prostředky výtvarného vyjadřování, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování složitějších animačních projektů, obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře i s netradičním zřetězením děje, o široké škále technologických postupů v oblasti animovaných cvičení a disciplínách kreslené animace, metodiky a specifickým požadavků a možností animátorské práce, usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na technickou a technologickou stránku animace, na sémantické působení znaků a jejich vlivu na společnost a využití těchto znalostí ve výtvarném vyjádření tradičním i netradičním způsobem, běžného programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje složitější animační projekt a navrhuje jeho různé podoby v různých fázích práce, ovládat tradiční kresebné animační techniky pro tvorbu charakterů ve škále pohybových akcí, experimentovat s méně tradičními technikami a hledat nejvhodnější výtvarný výraz, s porozuměním rozebírat námět a navrhuje inovativní výstavbu děje (scénář, storyboard), dbát při tom na cílovou skupinu a odhadnout efekt na diváka, chápat a klást důraz na kreativní a výtvarnou stránku animace, samostatně hodnotit a zlepšovat své řemeslné a odborné dovednosti, dbát na dodržování rytmu a stavby akce, vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
krátké ukázky z mnoha animovaných filmů, které jsou charakteristické právě použitou animační technologií..
-
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Dovnikovič, B. Základy kreslené animace.
-
Dutka, Edgar. Scenáristika animovaného filmu ; Minimum z historie české animace. Praha (1 vyd.), 2002.
-
Kubíček, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha : Akademie múzických umění, 2004. ISBN 80-7331-019-8.
-
Poš, J. Český animovaný film.
-
Urc, Rudolf. Animovaný film. Bratislava : Osveta, 1980.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|