Vyučující
|
-
Kohout Radek, MgA. Ph.D.
-
Kesler Martin
|
Obsah předmětu
|
1. Základy postupů kamerového snímání (kreslený, loutkový a hraný film). 2. - 3. Základní fyzikální pojmy ve filmu. 4. - 5. Technologie různých typů a možností snímaní animovaného filmu s důrazem na "ruční animaci". 6. - 7. Technologický proces realizace a postprodukce animovaného filmu a možnosti zásahu do obrazu během a po natáčení díla. 8. Osvětlení animovaných scén a základy souvislosti mezi scénografií a "kamerou" v animovaném díle. 9. - 10. Historické a současné technologie, využití tradičních postupů a možnosti v současné digitální technologii. 11. Základy digitálního snímání s preferencí optického zobrazování. 12. - 13. Filmové pomůcky a praktické zkušenosti z natáčení realizovaných animovaných děl.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Seminář, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
uživatelská znalost práce na PC (Windows). Kreativní přístup studenta k plnění zadaných prací |
o plánování jednoduchých filmových projektů projektů, vybavit si základní znalosti o technických a technologických specifikách práce s videem a jeho nahrávání, na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, o historických i současných stylových kánonech, |
Odborné dovednosti |
---|
na uživatelské úrovni pracovat s PC a se systémem Windows, na základní úrovni používat videokameru a pracovat s jejími výstupy, pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o technologických a technických postupech v oblasti kamerového snímání pro kreslený, loutkový a hraný film, základní metodiky a pracovní postupy kameramana, o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v umění a ve filmové tvorbě, základů programátorského a animátorského názvosloví, chápe souvislost obou oborů, o plánování projektu samostatně i v rámci týmu (skici, scénáře, storyboardy, animační práce, postprodukční práce) |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat odborný jazyk a komunikaci s pracovníky v postprodukci, ovládat specifické prostředky kamery v animovaném filmu ve smyslu tvůrčím i technickém, rozpoznat a tvůrčím způsobem využít limity a možnosti animovaného filmu, řešit techniky a technologie animovaného filmu, aplikovat znalosti a doednosti základů postupů kamerového snímání pro kreslený, loutkový a hraný film, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Baran, L. Zázraky filmového obrazu. Praha, 1989.
-
Jiřík, Vlastimil. Kinematografický obraz. Díl 2. Jinočany : H & H, 1994. ISBN 80-85787-58-X.
-
Jiřík, Vlastimil. Kinematografický obraz. I. díl. Praha : H & H, 1994. ISBN 80-85787-57-1.
-
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Myslík, Jiří. Kapitoly z trikové techniky. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988.
-
Stránský, Antonín; Levinský, Otto. Film a filmová technika. Praha : SNTL, 1974.
|