Vyučující
|
-
Trebuňa Roland, MgA. Ing.
-
Krček Martin, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Seznámení s prostředím a základními nástroji Photoshopu, základy práce se světlem 3. - 4. Pokročilé nástroje pro práci s různými materiály 5. - 6. Malba krajin a scén se zaměřením na práci s tmavostí barev 7. - 8. Studium hran 9. - 10. Základy práce s barvou 11. - 13. Práce na zápočtech a osobní konzultace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalosti malby na úrovni absolventa střední výtvarné školy, u absolventů gymnázií talentové předpoklady ověřené absolvovanou přijímací talentovou zkouškou |
vybavit si postupy kresebného a malířského plošného vyjádření tvarů volnou rukou i v základních grafických editorech, reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků malířského jazyka, aplikovat znalosti o základním malířském tvarosloví při navržení kompozice, vynavit si základní stylové kánony v malbě a vizuálním vyjadřování, |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, vypracovat rešerši k zadanému tématu, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému, prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu), |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student si prohloubí dovednosti malířských technologií, získá další zkušenosti s barevnou kompozicí. Může se individuálně profilovat v další malířské specializaci dle svého zaměření |
základního porozumění základním prvkům malířské kompozice a jejich možnostem, základní škály postupů uplatnitelných v digitální malbě, působení barevných kvalit zobrazení a jejich hodnocení od stupně úplné realističnosti po nadsázku a symbolické významy a jejich možností pro vlastní obor, základních funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů, |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat a dále rozvíjet svůj osobitý styl v malbě s východiskem v akademické formě směřující k volnému uměleckému rukopisu, aplikovat své výtvarné malířské dovednosti do digitální formy s použitím vhodných technologií a základních postupů digitální malby, uložit a uchovat digitální malbu v různých formátech pro další využití a zpracování, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Skupinová konzultace, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Graffová K., Oliverová C. Svět XX. století od post.impresionismu po digital art. Albatros Praha, 2003.
-
Kol. aut. Digitální malířské techniky. ISBN 978-80-251-3627.
-
Paul, Christiane. Digital art. 2nd ed. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-20398-9.
|