Předmět: Digitální malba 2

« Zpět
Název předmětu Digitální malba 2
Kód předmětu KAU/DM2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trebuňa Roland, MgA. Ing.
  • Krček Martin, MgA.
Obsah předmětu
1.-2. teorie barev a pokročilé nástroje pro práci s barvou 3.-13. osobní konzultace zaměřené na podporu individuálních potřeb studentů

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
orientovat se v základních parametrech hardwaru a softwaru pro digitální malbu, orientovat se v uživatelském rozhraní běžných druhů tabletů, zná základní programy využívané pro digitální malbu, pluginy štětce, photobashing, a možnosti využití 3D ve vlastní tvorbě
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků jazyka digitální malby včetně parametrů hardwaru a softwaru aplikovat znalosti o základním malířském tvarosloví při navržení kompozice zaměřené na vlastní styl, vybavit si základní stylové kánony v malbě a vizuálním vyjadřování, orientovat se v uživatelském rozhraní běžných druhů tabletů,
Odborné dovednosti
využívat zakladní hardwar a softwar pro digitální malbu, tvořit v základních programech využívaných pro digitální malbu, používat pluginy štětce, photobashing, a 3D efekty ve vlastní tvorbě
využívat zakladní hardware a software pro digitální malbu, zvolit vhodné prostředky pro záměr své práce, používat pluginy štětce, photobashing, a 3D efekty ve vlastní tvorbě dále rozvíjet svůj osobitý styl a hledat vhodné a originální formy svého malířského vyjádření,
Obecné způsobilosti
samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodovat v souvislostech jen částečně známých srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
pokročilých funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů široké škály postupů uplatnitelných v digitální malbě o hlubším porozumění vlastnímu stylu a stylovým rámcům vytvářených respektovanými experty v oblasti digitální malby
o hlubším porozumění vlastnímu stylu a stylovým rámcům vytvářených respektovanými experty v oblasti digitální malby, základních funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů, možností pro využití široké škály technologií a postupů digitální malby, základního porozumění elementárním prvkům malířské kompozice a jejich možnostem v kombinaci s digitálními technologiemi,,
Odborné dovednosti
ve své tvorbě využívá pokročilých funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů uplatňuje širokou škálu postupů z oblasti digitální malby hlouběji reflektuje vlastní styl a stylové rámce vytvářené respektovanými experty v oblasti digitální malby
ve své tvorbě využívat pokročilých funkcí grafických programů využívaných pro digitální malbu a procedurálních postupů grafických efektů, hlouběji reflektovat vlastní styl a stylové rámce vytvářené respektovanými experty v oblasti digitální malby, uplatňovat širokou škálu postupů z oblasti digitální malby se zaměřením na svůj primární obor,
Obecné způsobilosti
samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností,
Skupinová konzultace,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Graffová K., Oliverová C. Svět XX. století od post.impresionismu po digital art. Albatros Praha, 2003.
  • Kol. aut. Digitální malířské techniky. ISBN 978-80-251-3627.
  • Paul, Christiane. Digital art. 2nd ed. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-20398-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr