Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání semestrální práce + všeobecný úvod do dané tématiky. 2. Přednáška a diskuse k problematice výstavnictví (externí lektor z galerijní praxe). 3. Konzultace zvoleného výstavního prostoru + návrh koncepce. 4. Konzultace konceptu a příkladů k realizované fotografické sérii. 5. Realizace vystavované série. 6. Realizace vystavované série. 7. Realizace vystavované série. 8. Realizace doprovodných textů (ve spolupráci s teoretikem umění). 9. Finální výběr snímků do propagačních materiálů. 10. Konzultace návrhů grafické úpravy propagačních materiál (ve spolupráci s grafikem). 11. Finální výběr snímků na výstavu + příprava do tisku. 12. Finalizace projektu. 13. Konzultace finální podoby. Stanovení termínů průběžných konzultací seminárních úkolů a závěrečného semestrálního projektu - klauzurní práce. Zadání mezního termínu pro odevzdání kompletně dokončeného semestrálního projektu - klauzurní práce v souladu s požadavky vyučujícího. Zadání mezního termínu pro odevzdání příp. dalších požadovaných úkolů dle požadavků vyučujícího. Student vytvoří celkový koncept výstavního projektu, včetně veškerého propagačního materiálu a doprovodných textů (pozvánka, leták, plakát, katalog, webová stránka a facebookový profil). Projekt bude zahrnovat minimálně jednu fotografickou sérii vytvořenou k tomuto účelu. Student naváže spolupráci s grafikem a teoretikem umění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si znalosti o širším spektru pokročilých výrazových prostředků fotografie v širokém spektru jejích různých forem, jednotlivých žánrů, jejich kombinací a jeho vztahu ke kulturnímu kontextu, využívat znalosti o vizuálních prostředcích vhodných pro reportážní a dokumentární fotografii na zadané i vlastní téma, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výsledku, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech, možnostech jejich propojení, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního a žurnalistického týmu, |
Odborné dovednosti |
---|
koncipovat fotografický projekt na základě znalostí pokročilé fotografické technologie, nových materiálů, v souladu s požadavky zadavatelů i s vlastním autorským cítěním, dokázat je kombinovat a alterovat, o postprodukci fotografického materiálu a technologických, výrobních a ekonomických hlediscích realizace projektu,, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního fotografického projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace grafického projektu, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, plnohodnotně se zapojovat do organizace a činnosti produkčního týmu řešícího komplexní úkoly, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování složitějšího fotografického výstavního projektu, jeho propagaci a realizaci, fázích práce a jejich organizaci, o navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií, kvalitu nasnímaného materiálu, interakci s výstavním prostorem, rolí diváka apod., o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, komunikace s grafikem a kurátorem a metodách a postupech jejich práce, o technologických procesech pomocných disciplín v rámci vývojářského týmu projektu, o technických a technologických specifikách tisku, materiálů a povrchů, apod., o plánování konceptu tématu a výstavy, o možných inspiračních a informačních zdrojích, o lokálních i zahraničních společnostech a jednotlivcích zabývající se problematikou daného projektu, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně si zvolit oblast tvorby a vypracovat koncept projektu fotografické výstavy včetně propagačního materiálu a doprovodných textů (pozvánka, leták, plakát, katalog, webová stránka a facebookový profil), sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši a projektovou dokumentaci včetně referenčních umělců a inspiračních východisek, být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, aktivně komunikovat s grafikem, zvolit odpovídající technologii vývoje fotografického výstavního projektu, zvážit způsob tisku, materiál a povrch, formát, adjustaci, posoudit kvalitu nasnímaného materiálu, převést požadovaný a zamýšlený vizuál do vhodných fotografických technik ve formě daných postupů či výtvarného experimentu, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu, vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu, prakticky aplikovat koncepční výtvarné myšlení, posoudit interakci s výstavním prostorem, roli diváka |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan,; Malá, Olga. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : Uměleckoprůmyslové muzeum, 2005. ISBN 80-7101-041-3.
-
Fárová Anna. Henri Cartier - Bresson.
-
Hochová, Dagmar. Čas oponou trhnul.
-
Mrázková Daniela. Příběh fotografie.
-
Mrázková Daniela, Remeš Vladimír. Cesty československé fotografie : Vyprávění o historii čs. fotografie prostřednictvím životních a tvůrčích osudů vybraných osobností a mezních vývojových okamžiků..
-
Mrázková, Daniela; Remeš, Vladimír. Fotografovali válku : sovětská válečná reportáž. Vyd. 1. Praha : Odeon, 1975.
-
Persson, Michael. Antonín Kratochvíl.
-
Vladimír Birgus, Tomáš Pospěch. Tenkrát na Východě : Češi očima fotografů 1948-1989 = Once upon a time in the east : Czechs through the eyes of photographers, 1948-1989.
|