Vyučující
|
-
Langhammer Michal, MgA.
-
Musil Jiří, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 104 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování jednoduššího projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace obsahového rozboru a strukturace tématu práce o jednoduché architektuře interaktivních a herních prvků o základních technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje, nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje jednoduchý animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování pokročilejšího projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace, nebo TV loga či motion designu obsahového rozboru a strukturace tématu práce, nebo jeho postulování o pokročilé architektuře interaktivních a herních prvků o standardních technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje pokročilejší projekt vizuálního stylu interaktivní aplikace, nebo TV loga, či motion designu navrhuje jednoduchý námět a výstavbu děje narativního tvaru, navrhuje pokročilejší architekturu herního či interaktivního prvku, realizuje animační útvar určený pro webové prohlížeče, herní aplikaci či web TV reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, pokročilejších technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
-
Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
-
Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
-
Harold Schechter; David Everitt. Film Tricks: Special Effects in the Movies. Quist (Harlin) Books,U.S., 1981. ISBN 082522599X.
-
Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
-
Poš, J. Český animovaný film.
-
Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
-
Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. Second edition. 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
-
teven Ascher; Edward Pincus. The Filmmaker?s Handbook. Plume, 2013. ISBN 0452297281.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.
|