Předmět: Ateliér Interaktivní design 5

« Zpět
Název předmětu Ateliér Interaktivní design 5
Kód předmětu KAU/ID5
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 16
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langhammer Michal, MgA.
  • Musil Jiří, MgA.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 195 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 60 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování pokročilejšího projektu vizuálního stylu Corporate identity a Brand designu v digitálních médiích, o navrhování promo námětů uplatnitelných k propagaci značky v broadcastu (onair/online), o pokročilé architektuře interaktivních a herních prvků, o standardních technologických postupech v oblasti aplikované animace, o soudobých stylových kánonech interaktivního a motion designu, o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu
Odborné dovednosti
plánuje pokročilejší projekt vizuálního stylu Corporate identity a Brand designu v digitálních médiích, navrhuje promo náměty uplatnitelné k propagaci značky v broadcastu (onair/online), navrhuje architekturu interaktivních a herních prvků, realizuje pokročilý animační útvar určený pro broadcast (onair/online), nebo webové prohlížeče, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování pokročilého projektu vizuálního stylu Corporate identity a Brand designu v digitálních médiích, o vedení projektového týmu, o navrhování a varivání promo námětů uplatnitelných k propagaci značky v broadcastu (onair/online), o pokročilé architektuře interaktivních a herních prvků, o inovativních technologických postupech v oblasti aplikované animace, o soudobých stylových kánonech interaktivního a motion designu a jejich hranicích, o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu
Odborné dovednosti
plánuje pokročilý projekt vizuálního stylu Corporate identity a Brand designu v digitálních médiích, navrhuje varianty promo kampaní pro propagaci značky v broadcastu (onair/online), navrhuje pokročilou architekturu interaktivních a herních prvků, realizuje pokročilý projekt určený pro broadcast (onair/online), nebo webové prohlížeče, při realizaci projektu řídí další pomocné štábové profese, reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech a pojmenovává její inovativní přínos, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
  • Bendazzi, Giannalberto. Animation : a world history. Volume 1, Foundations - the Golden age. 2016. ISBN 978-1-138-85452-9.
  • Bendazzi, Giannalberto. Cartoons : one hundred years of cinema animation. London : John Libbey, 1994. ISBN 0861964454.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Boček, Jaroslav. Jiří Trnka : Historie díla a jeho tvůrce. Praha : Státní nakladatelství krásné literatury a umění, 1963.
  • Harold Schechter; David Everitt. Film Tricks: Special Effects in the Movies. Quist (Harlin) Books,U.S., 1981. ISBN 082522599X.
  • Harryhausen, Ray, Dalton, Tony. Century of Stop-Motion Animation: From Melies to Aardman. Watson-Guptill, 2008. ISBN 0823099806.
  • Poš, J. Český animovaný film.
  • Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
  • Schell, Jesse. The art of game design : a book of lenses. Second edition. 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
  • teven Ascher; Edward Pincus. The Filmmaker?s Handbook. Plume, 2013. ISBN 0452297281.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Wiedemann, Julius. Animation Now!. Hong Kong : Taschen, 2007. ISBN 978-3-8228-3789-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr