Předmět: Interaktivní nástroje 2

« Zpět
Název předmětu Interaktivní nástroje 2
Kód předmětu KAU/IDIN2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Malina Ivan
  • Langhammer Michal, MgA.
Obsah předmětu
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora 3. - 4. Jednoduchá animační cvičení 5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností 7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení 9. - 10. Interaktivní vizitka 11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku 13. Prezentace a hodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 35 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), na poučené úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu, o formách a formátech a jejich technologických vhodných pro interaktivní tvorbu a jejich specifikách
Odborné dovednosti
plánuje projekt jednodušší interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu, pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, akceptovat a tvrůčím způsobem využít hodnotící a kritické response,
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem, o soudobých stylových kánonech interaktivního designu, možnosti finalizace a presentace výstupů interaktivních nástrojů,
Odborné dovednosti
plánuje projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, alteruje svou práci při hledání vhodného řešení, hodnotit a srovnávat různé způsob interakce diváka s dílem a volit pro své dílo vhodné dílo v závislosti na tomto hodnocení, užití základních technologií a postupů pro tvorbu interaktivních prvků v různých programech,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • DeLoura, Mark A. Game programming gems 2. Hingham : Charles River Media, 2001. ISBN 1-58450-054-9.
  • DeLoura, Mark A. Game programming gems. Rockland, Mass. : Charles River Media, 2000. ISBN 1-58450-049-2.
  • Dickheiser, Michael. Game programming gems 6. 1st ed. Boston : Charles River Media, 2006. ISBN 1-58450-450-1.
  • Kirmse, Andrew. Game programming gems 4. Hingham : Charles River Media, 2004. ISBN 1-58450-295-9.
  • Noble, Joshua J. Programming interactivity : [a designer's guide to Processing, Arduino, and openFrameworks]. 2nd ed. Cambridge : O'Reilly Media, 2012. ISBN 978-1-449-31144-5.
  • Pallister, Kim. Game programming gems 5. 1st ed. Hingham : Charles River Media, 2005. ISBN 1-58450-352-1.
  • Treglia, Dante. Game programming gems 3. Hingham : Charles River Media, 2002. ISBN 1-58450-233-9.
  • Verth, Jim M. van; Bishop, Lars M. Essential mathematics for games and interactive applications : a programmers guide. Amsterdam : Morgan Kaufmann Publishers, 2004. ISBN 1-55860-863-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr