Vyučující
|
-
Placrová Natálie, Mgr.
-
Langhammer Michal, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora 3. - 4. Jednoduchá animační cvičení 5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností 7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení 9. - 10. Interaktivní vizitka 11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku 13. Prezentace a hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu interaktivní aplikací různých typů (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), na poučené úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, hodnotit vhodnost provedení a prezentace vzhledem k účelu práce, o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu a způsobech jejich využití, o formách a formátech a jejich technologických vhodných pro interaktivní tvorbu a jejich specifikách, |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu v různých programech, realizuje jednoduchý animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, vypracovat kresebné skici vlastních kompozičních návrhů rukou volnou i v základních grafických editorech, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace v různých programech pro různé účely (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), o možnostech interakce a přímého vstupu účastníka v animacích různých formátů a forem, o soudobých stylových kánonech interaktivního designu, o tradičních i netradičních způsobech a využitích interaktivního designu, možnosti finalizace a presentace výstupů interaktivních nástrojů různých typů, |
Odborné dovednosti |
---|
plánovat projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu, svou práci si organizovat a strukturuje do jednotlivých kroků, které hodnotí jako celek i nezávisle na sobě, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, alteruje svou práci při hledání vhodného řešení v závislosti na těchto kvalitách, hodnotit a srovnávat různé způsoby interakce diváka s dílem a volit pro své dílo vhodnou formu v závislosti na tomto hodnocení, užití běžných technologií a postupů pro tvorbu interaktivních prvků v různých programech, užít různých alternativních metod pro různé výstupy, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
DeLoura, Mark A. Game programming gems 2. Hingham : Charles River Media, 2001. ISBN 1-58450-054-9.
-
DeLoura, Mark A. Game programming gems. Rockland, Mass. : Charles River Media, 2000. ISBN 1-58450-049-2.
-
Dickheiser, Michael. Game programming gems 6. 1st ed. Boston : Charles River Media, 2006. ISBN 1-58450-450-1.
-
Kirmse, Andrew. Game programming gems 4. Hingham : Charles River Media, 2004. ISBN 1-58450-295-9.
-
Noble, Joshua J. Programming interactivity : [a designer's guide to Processing, Arduino, and openFrameworks]. 2nd ed. Cambridge : O'Reilly Media, 2012. ISBN 978-1-449-31144-5.
-
Pallister, Kim. Game programming gems 5. 1st ed. Hingham : Charles River Media, 2005. ISBN 1-58450-352-1.
-
Treglia, Dante. Game programming gems 3. Hingham : Charles River Media, 2002. ISBN 1-58450-233-9.
-
Verth, Jim M. van; Bishop, Lars M. Essential mathematics for games and interactive applications : a programmers guide. Amsterdam : Morgan Kaufmann Publishers, 2004. ISBN 1-55860-863-X.
|