Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s VR. Teoretická přednáška + praktické vyzkoušení VR (ukázka existujících aplikací, 360 videí atp.). Seznámení s předmětem a nástin semestrálního úkolu. 2. 360 video + foto. 3. Unreal - realtime engine - prvotní seznámení. 4. Příprava VR storyboardu, či layoutu. 5. UE - příprava modelů, materiálů - optimalizace, UV, materiály, měřítko, normály, textury. 6. UE - animace - animace v UE, import animace z jiného softwaru, práce s kamerou. 7. UE - interakce - Event na dotek, spínače, chytání předmětů, zvuky, hudba 8. UE - Programování - nastavení logiky zážitku skrze vizuální programování - blueprinty. 9. UE - Programování - nastavení logiky zážitku skrze vizuální programování - blueprinty. 10. - 12. Konzultace projektů 13. Odevzdání projektů, závěr a vyhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní terminologii a procesní postupy v 3D a 2D softwaru vybavit si základní funkcionalitu pro přípravu 3D modelů a textur orientovat se v jednoduchých postupech animace rozumět základům programování |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v softwaru pro 3D a 2D modelování používat funkce pro vytváření 3D modelů a textur navrhnout několik animačních postupů vybrat vhodný postup s ohledem na zadání realizovat výstup v softwarovém prostředí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pokročilé terminologie a procesních postupů v 3D a 2D softwaru standardní funkcionality pro přípravu 3D modelů a textur jednoduchých postupů animace základů programování vytváření vlastních interaktivních scén |
Odborné dovednosti |
---|
plánování a využívání softwaru pro 3D a 2D modelování zvládnutí funkcí pro vytváření 3D modelů a textur navrhování několik animačních postupů výběru vhodného postupu s ohledem na zadání realizace výstupu v softwarovém prostředí vytvoření vlastní interaktivní scény prezentace a zhodnocení projektu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Gaff, Jackie. Svět umění XX. století od postimpresionismu po digital art. Praha : Albatros, 2003. ISBN 80-00-01179-4.
-
Latham, Roy. The dictionary of computer graphics and virtual reality. Berlin : Springer-Verlag, 1995. ISBN 0-387-94405-2.
-
Paul, Christiane. Digital art. London : Thames & Hudson, 2003. ISBN 0-500-20367-9.
-
Sherman, William R.; Craig, Alan B. Understanding virtual reality : interface, application, and design. Boston : Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 1-55860-353-0.
-
Sowizral, Henry. Virtual reality : principles and applications : introduction to virtual reality. Piscataway : Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1993. ISBN 0-7803-2392-0.
|