Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) *Seznámení se s průběhem semestru, zadání semestrálního projektu. Průzkum platforem pro projekt, ustavení realistického plánu a možností. Možnosti a hranice využití umělé inteligence. 2) Konzultace, prezentace projektů 3) *Herní historie a prehistorie: z čeho vycházíme? 4) Konzultace, prezentace projektů 5) *Klíčové složky herního designu, herní žánry Tvorba design dokumentu a jeho náležitostí, seznámení se s tzv. produkčním cyklem. 6) Konzultace, prezentace projektů 7) *Prototypování, playtesting a iterace 8) Konzultace, prezentace projektů 9) *Narativní design I: worldbuilding 10) Konzultace, prezentace projektů 11) *Deskové hry I - okénko do historie a vývoj hraní v čase 12) Konzultace, prezentace projektů 13) *Předložení konečné verze semestrálního projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 55 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt jednodušší interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje krátký animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování jednoduššího projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace obsahového rozboru a strukturace tématu práce o jednoduché architektuře interaktivních a herních prvků o základních technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje, nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje jednoduchý animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Chris Bateman. Game Writing, Narrative Skills for Videogames. Bloomsbury Academic. 2021.
-
Christopher Vogler. Scénáristova cesta. NAMU. 2023.
-
Jesse Schell. The Art of Game Design. Taylor & Francis Ltd. 2019.
-
Pavel Dobrovský. 50 let videoher. Naked Dog & Xzone.
-
Raph Koster. A Theory of Fun for Game Design. ? The State of Play: Creators and Critics on Video Game Culture. Seven Stories Press. 2015.
-
Scott Rogers. Level up! The Guide to Great Video Game Design. ohn Wiley & Sons Inc. 2014.
-
Tracy Fullertonová. Workshop herního designu. NAMU. 2021.
|