Předmět: Herní design 1

« Zpět
Název předmětu Herní design 1
Kód předmětu KAU/MGHD1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Jambura Václav, Bc.
Obsah předmětu
1) *Seznámení se s průběhem semestru, zadání semestrálního projektu. Průzkum platforem pro projekt, ustavení realistického plánu a možností. Možnosti a hranice využití umělé inteligence. 2) Konzultace, prezentace projektů 3) *Herní historie a prehistorie: z čeho vycházíme? 4) Konzultace, prezentace projektů 5) *Klíčové složky herního designu, herní žánry Tvorba design dokumentu a jeho náležitostí, seznámení se s tzv. produkčním cyklem. 6) Konzultace, prezentace projektů 7) *Prototypování, playtesting a iterace 8) Konzultace, prezentace projektů 9) *Narativní design I: worldbuilding 10) Konzultace, prezentace projektů 11) *Deskové hry I - okénko do historie a vývoj hraní v čase 12) Konzultace, prezentace projektů 13) *Předložení konečné verze semestrálního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 55 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce) obsahového rozboru námětu a jeho strukturace do scénáře herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení o technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných interaktivní design a tvorbu
Odborné dovednosti
plánuje projekt jednodušší interaktivní aplikace nebo trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje (scénář, storyboard), nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje krátký animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o plánování jednoduššího projektu vizuálního stylu interaktivní aplikace obsahového rozboru a strukturace tématu práce o jednoduché architektuře interaktivních a herních prvků o základních technologických postupech v oblasti animovaných cvičení o soudobých stylových kánonech interaktivního designu o vizuálních prostředcích vhodných pro interaktivní design a tvorbu
Odborné dovednosti
plánuje projekt interaktivní aplikace nebo jednoduchého trikového a vizuálního efektu navrhuje výstavbu děje, nebo strukturu herního či interaktivního prvku realizuje jednoduchý animační útvar určený pro webové prohlížeče, e-knihu, nebo herní aplikaci reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Chris Bateman. Game Writing, Narrative Skills for Videogames. Bloomsbury Academic. 2021.
  • Christopher Vogler. Scénáristova cesta. NAMU. 2023.
  • Jesse Schell. The Art of Game Design. Taylor & Francis Ltd. 2019.
  • Pavel Dobrovský. 50 let videoher. Naked Dog & Xzone.
  • Raph Koster. A Theory of Fun for Game Design. ? The State of Play: Creators and Critics on Video Game Culture. Seven Stories Press. 2015.
  • Scott Rogers. Level up! The Guide to Great Video Game Design. ohn Wiley & Sons Inc. 2014.
  • Tracy Fullertonová. Workshop herního designu. NAMU. 2021.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr