Předmět: Ateliér Mediální ilustrace 9

« Zpět
Název předmětu Ateliér Mediální ilustrace 9
Kód předmětu KAU/MI9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Trebuňa Roland, MgA. Ing.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu 2. Specifika interaktivní tvorby, klasické i moderní technologie s ohledem k zadanému tématu 3. Přípravná fáze projektu 4. - 5. Návrh pracovních postupů 6. - 7. První realizační fáze projektu 8. Kontrolní fáze projektu 9. - 10. Druhá realizační fáze projektu 11. - 13. Prezentace semestrálního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 35 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si znalosti o širším spektru běžných výrazových a vizuálních prostředků mediální ilustrace a audiovize, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro aplikovanou mediální ilustraci, vybavit si a aplikovat znalosti o technických a technologických postupech všech štábových disciplín a disciplín podpůrných pro tvorbu produktů mediální ilustrace, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech a možnostech mediální ilustrace, možnostech jejich propojení a jejich hranic, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní úkoly, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, reprodukovat znalost o expertní strukturaci tématu a výstavby dějové linky v případě narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických,
Odborné dovednosti
navrhování autorského projektu mediální ilustrace nebo interaktivní aplikace s ohledem na požadavky zadavatelů, plánuje složitý projekt mediální ilustrace a navrhuje jeho různé podoby, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci interaktivního projektu různých forem, zvolit odpovídající technologii pro vývoj finálního produktu v závislosti na jeho následném využití, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, vybírat vhodné formy prezentace a propagace projektu, s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu,
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o možnostech inspirace a tvorby na základě vlastní inovativní invence a rámcového zadání, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu z oblasti audiovize nebo multi/mediální tvorby, o plánování a organizaci práce a specializovaných postupů, o soudobých stylových kánonech mediální ilustrace a audiovize obecně a možnostech jejich překračování, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty grafické tvorby v náročnějších celcích, o širším spektru pokročilých ilustračních a multi/mediálních prostředků, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem,
Odborné dovednosti
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější projekt včetně tvorby kresebných návrhů o vysoké vypovědní hodnotě s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným multimediálním, interaktivním a ilustračním formám a jejich kombinaci, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a grafickému projevu a přínosu, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují,
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • monografie ilustrátorů 19. a 20. století.
  • produkce nakladatelství AULOS.
  • Abts, Tomma. Vitamin P : new perspectives in painting. 1st pub. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4446-2.
  • Anderson, Stephen P. Seductive interaction design : creating playful, fun, and effective user experiences. Berkeley : New Riders, 2011. ISBN 978-0-321-72552-3.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Bimber, Oliver; Raskar, Ramesh. Modern approaches to augmented reality : tutorial 8 : 25th annual conference of the European Association for Computer Graphics "Interacting with Virtual Worlds" ; Grenoble, August 30th -September 3rd. Grenoble : INRIA, 2004.
  • Furht, Borivoje. Handbook of augmented reality. New York : Springer, 2011. ISBN 978-1-4614-0063-9.
  • Gahan, Andrew. Game art complete : all-in-one : learn Maya, 3ds Max, zBrush, and Photoshop winning techniques. Amsterdam ; Elsevier/Focal Press, 2009. ISBN 978-0-24081147-5.
  • Holešovský, František. Glosy k vývoji české ilustrace pro děti. Praha : Albatros, 1982.
  • Kipper, Gregory; Rampolla, Joseph. Augmented reality : an emerging technologies guide to AR. 1st ed. Waltham : Syngress, 2013. ISBN 978-1-59749-733-6.
  • Klimeš, Jan. Hledání významu v umělecké narativní ilustraci. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-210-8059-1.
  • Lea, Derek. Kreativní grafika : ilustrace, umělecké techniky a 3D kresby kombinující Photoshop s aplikacemi Illustrator, Poser, Painter, Cinema 4D a ZBrush. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3469-6.
  • Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
  • Sharp, Helen; Rogers, Yvonne; Preece, Jenny. Interaction design : beyond human-computer interaction. 2nd ed. Chichester : John Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-01866-8.
  • Wigan, Mark. Umění ilustrace : vizuální myšlení. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2970-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr