Vyučující
|
-
Placrová Natálie, Mgr.
-
Trebuňa Roland, MgA. Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. - 2. Seznámení s programem z pohledu animátora 3. - 4. Jednoduchá animační cvičení 5. - 6. Rozvíjení specifiky technických možností 7. - 8. Možnosti interaktivního rozvedení 9. - 10. Interaktivní vizitka 11. - 12. Společný interaktivní projekt, každý dvě varianty malého úseku z celku 13. Prezentace a hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování projektu (skici, scénáře, jednoduché storyboardy, animační práce), obsahového rozboru herního námětu, rekapitulace herních prvků a strukturace interaktivních komponent a jejich řetězení reflexe soudobých stylových kánonů interaktivního a herního designu volby vhodných vizuálních prostředků vhodných pro herní prostředí |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat na uživatelské úrovni s PC a základními grafickými editory a animačními programy a s programy pro interaktivní tvorbu, logicky řetězit sled herních strategií vedoucích k řešení určitého programu a analyzovat herní postup, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
programování jednoduchých herních prvků, základní funkcionality a vytváření herního prostředí v některém z dostupných SW pro tvorbu her (např. Tululoo Game Maker, Construct 2, Blender, atd.), technických a technologických specifik softwarů pro tvorbu PC her, jejich možností a základních funkcí, základního programátorského pojmosloví a kánonů zaměřených na výtvarnou stránku projektu, |
Odborné dovednosti |
---|
naplánovat a zrealizovat jednoduchý projekt PC hry s nápaditým námětem, užívat základních softwarů pro tvorbu PC her a jejich funkcí a rozdílností a využít jejich možností pro vlastní tvorbu, aplikovat dovednosti pro převedení interaktivní aplikace do finální podoby v různých formátech, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
DeLoura, Mark A. Game programming gems 2. Hingham : Charles River Media, 2001. ISBN 1-58450-054-9.
-
DeLoura, Mark A. Game programming gems. Rockland, Mass. : Charles River Media, 2000. ISBN 1-58450-049-2.
-
Dickheiser, Michael. Game programming gems 6. 1st ed. Boston : Charles River Media, 2006. ISBN 1-58450-450-1.
-
Kirmse, Andrew. Game programming gems 4. Hingham : Charles River Media, 2004. ISBN 1-58450-295-9.
-
Pallister, Kim. Game programming gems 5. 1st ed. Hingham : Charles River Media, 2005. ISBN 1-58450-352-1.
-
Treglia, Dante. Game programming gems 3. Hingham : Charles River Media, 2002. ISBN 1-58450-233-9.
|