Vyučující
|
-
Vítek Ondřej, MgA. Ph.D.
-
Tolar František, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si znalosti o širším spektru běžných výrazových a vizuálních prostředků multimédií a příbuzných oborů, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro aplikovanou autorskou tvorbu, vybavit si a aplikovat znalosti o technických a technologických postupech všech štábových disciplín a disciplín podpůrných, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce,, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech a možnostech multimediální tvorby, možnostech jejich propojení a jejich hranic, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní audiovizuální projekty, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, reprodukovat znalost o expertní strukturaci tématu a výstavby dějové linky v případě narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických, |
Odborné dovednosti |
---|
navrhování multimediálního aranžovaného, nebo dokumentárního projektu s ohledem na požadavky zadavatelů, plánuje složitý projekt, navrhuje jeho různé podoby, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci interaktivního projektu různých forem, uplatňovat široký rejstřík způsobů výstavby děje, včetně netradičních postupů, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvládat případnou postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o možnostech inspirace a tvorby na základě vlastní inovativní invence a rámcového zadání, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu z oblasti audiovize nebo multi/mediální tvorby, o plánování a organizaci práce a specializovaných postupů, o soudobých stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia a jejich přesazích, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty multimediální tvorby v náročnějších celcích, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčím překračování, o jejich možných vzájemných vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější multimediální aranžovaný, nebo dokumentární projekt včetně tvorby kresebných návrhů o vysoké výpovědní hodnotě s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným multimediálním, interaktivním a ilustračním formám a jejich kombinaci, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu, navrhovat a rozebírá svébytná autorská témata projektů a modifikuje je podle širších kulturních okolností, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, zvládnout postprodukci projektu a zajistit plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu, vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a řemeslnému projevu a přínosu, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
-
Avid Media Composer Guides. 2006.
-
Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
-
Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
-
Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
-
Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
-
Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
-
Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
-
Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
-
Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
-
Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
-
Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
-
Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
-
Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
-
Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
-
Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
-
Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
-
Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
-
Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.
|