Předmět: Ateliér Multimédia 9

« Zpět
Název předmětu Ateliér Multimédia 9
Kód předmětu KAU/MM9
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vítek Ondřej, MgA. Ph.D.
  • Tolar František, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Seznámení s průběhem semestru, zadání tématu semestrálního projektu (KP) 2. Specifika animovaného filmu, klasické i moderní technologie - seznámení 3. Praktické použití animačních technik - přehled 4. - 5. Animovaný film - přehled pracovních postupů 6. - 7. Kreslená animace, počítačová animace - krátké útvary 8. Animace s použitím typografie 9. - 10. Plošková nebo PC animace 11. - 13. Předložení semestrálního projektu (KP)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s analýzou videozáznamu, Skupinová výuka, Projektová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Studium textů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 35 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vybavit si znalosti o širším spektru běžných výrazových a vizuálních prostředků multimédií a příbuzných oborů, o jejich možných vzájemných kompozičních vztazích a jejich využití pro aplikovanou autorskou tvorbu, vybavit si a aplikovat znalosti o technických a technologických postupech všech štábových disciplín a disciplín podpůrných, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce,, interpretovat své znalosti o historických i současných stylových kánonech a možnostech multimediální tvorby, možnostech jejich propojení a jejich hranic, využívat znalosti o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, plánování projektu v produkčním týmu řešícím komplexní audiovizuální projekty, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům produkčního týmu, reprodukovat znalost o expertní strukturaci tématu a výstavby dějové linky v případě narativních žánrů, nebo kompozičních schémat u žánrů statických,
Odborné dovednosti
navrhování multimediálního aranžovaného, nebo dokumentárního projektu s ohledem na požadavky zadavatelů, plánuje složitý projekt, navrhuje jeho různé podoby, samostatně i řídí tým složený z různých štábních profesí při realizaci interaktivního projektu různých forem, uplatňovat široký rejstřík způsobů výstavby děje, včetně netradičních postupů, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, svůj návrh a výběr předložit zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvládat případnou postprodukci projektu a zajistí plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství, být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, zdůvodnit a obhájí svůj výběr před dalšími členy produkčního týmu,
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Výsledky učení
Odborné znalosti
o možnostech inspirace a tvorby na základě vlastní inovativní invence a rámcového zadání, o plánování komplexního a technicky náročnějšího projektu z oblasti audiovize nebo multi/mediální tvorby, o plánování a organizaci práce a specializovaných postupů, o soudobých stylových kánonech využívaných v disciplíně multimédia a jejich přesazích, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce nad projekty multimediální tvorby v náročnějších celcích, o širokém rejstříku technologických a technických postupů snímání, postprodukce a projekce, a jejich tvůrčím překračování, o jejich možných vzájemných vztazích a jejich využití tradičním i experimentálním způsobem,
Odborné dovednosti
samostatně naplánovat a zrealizovat složitější multimediální aranžovaný, nebo dokumentární projekt včetně tvorby kresebných návrhů o vysoké výpovědní hodnotě s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky a na přesah k jiným multimediálním, interaktivním a ilustračním formám a jejich kombinaci, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, pracovat s několika různorodými alternativami a variacemi, zvolit nejvhodnější návrh vzhledem ke specifickým kritériím každého projektu, navrhovat a rozebírá svébytná autorská témata projektů a modifikuje je podle širších kulturních okolností, vybrat nejvhodnější variantu finálního projektu a vytvořit k ní komplexní návrhovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii pro výrobu finálního produktu, zvládnout postprodukci projektu a zajistit plnohodnotnou prezentaci a propagaci projektu, vynaložit snahu o hledání různorodých řešení daného problému, o udržení originality vlastního návrhu a vlastní posun směrem k osobitému výtvarnému a řemeslnému projevu a přínosu, akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom potenciálu těchto souvislostí pro novou originální tvorbu a inspiračních zdrojů, které s touto skutečností pracují,
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Avid DVD Authoring by Sonic User Guides. 2005.
  • Avid Media Composer Guides. 2006.
  • Avid 3D Animation and Graphic. 2004.
  • Barthes, Roland. Světlá komora : vysvětlivky k fotografii. [1. vyd.]. Bratislava : Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9.
  • Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
  • Benjamin, Walter. Umělecké dílo v době mechanické reprodukovatelnosti, In: Walter Benjamin, Dílo a jeho zdroj, str. 18 - 34. Praha, Odeon, 1979.
  • Buscombe, Edward. Cinema today. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4081-5.
  • Campany, David. Art and photography. London : Phaidon, 2003. ISBN 0-7148-4286-9.
  • Frascina, Francis; Harris, Jonathan. Art in modern culture : an anthology of critical texts. London : Phaidon, 1992. ISBN 0-7148-2840-8.
  • Gablik, Suzi. Selhala moderna?. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1995. ISBN 80-85885-20-4.
  • Chalupecký, Jindřich. Úděl umělce : duchampovské meditace. 1. vyd. Praha : Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
  • Christov-Bakargiev, Carolyn. Arte povera. London : Phaidon, 1999. ISBN 0-7148-4556-6.
  • Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
  • Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
  • Meyer, James Sampson. Minimalism. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3460-2.
  • Osborne, Peter. Conceptual art. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-3930-2.
  • Pelzer, Birgit; Francis, Mark; Colomina, Beatriz. Dan Graham. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3964-7.
  • Reckitt, Helena. Art and feminism. London : Phaidon, 2001. ISBN 0-7148-3529-3.
  • Sontag, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Praha ; Paseka, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
  • Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
  • Verwoert, Jan; Halley, Peter; Matsui, Midori. Wolfgang Tillmans. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4192-7.
  • Ward, Frazer; Taylor, Mark C.; Bloomer, Jennifer. Vito Acconci. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4002-5.
  • Warr, Tracey. The artist`s body. London : Phaidon, 2000. ISBN 0-7148-3502-1.
  • Watson, Scott; Thater, Diana; Clover, Carol J. Stan Douglas. London : Phaidon, 1998. ISBN 0-7148-3796-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr