Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahové zaměření: 1. Principy detekce ionizujícího záření jako výsledek interakce ionizujícího záření 2. Dozimetrie ionizujícího záření-veličiny a jednotky 3. Absolutní vs. relativní dozimetrie 4. Plynové dozimetry, zejména ionizační komory 5. Scintilační dozimetry 6. Termoluminiscenční dozimetrie 7. Polovodičové dozimetry 8. Kalorimetry 9. Fantomy-vodní a plastikové, jednoduché a automatické 10. Rozdělení dozimetrie-in-vivo a in-vitro 11. Vyhodnocování naměřených dat 12. Systém kontrol-zkoušky provozní stálosti a zkoušky dlouhodobé stability
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Prezentace práce studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 18 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí interakci ionizujícího záření s látkovým prostředím a jaderné reakce |
definuje veličiny a jednotky |
objasní rozdíly mezi plynovými, scintilačními a polovodičovými detektory |
charakterizuje filmovou dozimetrii a integrální dozimetrické metody, absolutní dozimetrii, kalorimetry |
definuje rozdíly mezi zkouškami provozní stálosti a zkouškami dlouhodobé stability |
Odborné dovednosti |
---|
vyhodnocuje naměřená data |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
|