Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem státní závěrečné zkoušky jsou témata probíraná v předmětech Nukleární medicína 1-4 a Radiační ochrana.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat specifika práce s radiofarmaky |
vyjmenovat všechny současné vyšetřovací metodiky nukleární medicíny a charakterizuje je |
vyjmenovat druhy scintigrafických vyšetření |
popsat funkci a vyjmenovat druhy kolimátorů |
vysvětlit princip radionuklidových vyšetření |
charakterizovat dekontaminaci |
charakterizovat scintigrafické metody užívané v nefrologii, k CNS vyšetření, vyšetření gastrointestinálního traktu, popíše mammoscintigrafii a podá přehled onkologických metodik |
charakterizovat princip radiační synovektomie |
vysvětlit specifika léčby radiojódem |
objasnit paliativní druh terapie v rámci NM |
popsat princip lymfoscintigrafie a scintigrafické metody v endokrinologii |
vysvětlit principy a zásady radiační ochrany |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní praktické návyky při práci v ionizujícím prostředí |
zachovávat všechny principy ochrany před radioaktivním zářením |
provádět nukleárně medicínské zobrazovací i nezobrazovací, statické i dynamické vyšetřovací postupy |
ovládat základní funkce gama kamery ve smyslu získávání a vyhodnocování získaných dat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
jedná se o Státní závěrečnou zkoušku, která znalosti předpokládá z předcházejích předmětů |
Odborné dovednosti |
---|
jedná se o Státní závěrečnou zkoušku, která dovednosti předpokládá z předcházejích předmětů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Ferda, Jiří. Základy zobrazovacích metod. Praha : Galén, 2015. ISBN 978-80-7492-164-3.
-
Koranda, P. a kol. Nukleární medicína. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017. ISBN 978-80-244-4031-6.
-
Kubiniy, J., Sabol, J., Vondrák, A. Principy radiační ochrany v nukleární medicíně a dalších oblastech práce s otevřenými. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0168-9.
-
KUPKA, K., ŠÁMAL, M. KUBINYI, J. Nukleární medicína. Praha: P3K, 2015. ISBN 78-80-87343-54-8.
-
Malán, A. Vybrané kapitoly z nukleární medicíny.. Plzeň: Klinika zobrazovacích metod FN Plzeň, 2013. ISBN 978-80-244-1723-3.
-
Míková, V. Nukleární medicína - Průžez vyšetřovacími metodami v oboru nukleární medicína. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-726-2533-8.
-
MYSLIVEČEK, M., KAMÍNEK, M., KORANDA, K. HUŠÁK, V. Nukleární medicína - I. díl. Olomouc: HANEX Olomouc, 2007. ISBN 978-80-244-1723-3.
|