Vyučující
|
-
Krejzlar Václav, Mgr. Ph.D.
-
Šofka Josef, PhDr. Ph.D.
-
Kašpar David, PhDr. Ph.D.
-
Žejdl Vít, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1.- 3. Citování a seznam bibliografických údajů - citace, parafráze, plagiát, autorský zákon, citační etika, jak citovat, normy upravující citace. 4.- 5. Obhajoba bakalářské práce - prezentace práce za podpory Microsoft PowerPoint, forma prezentace, rozsah, účel, cíl, struktura, postoj, reakce, technika, technické zpracování prezentace. 6. Etické otázky související s prezentací práce. 7. - 8. Základy rétoriky. 9. Prezentace struktury jednotlivých bakalářských prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 9 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 7 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše postup zpracování výzkumné práce |
vysvětlí důležitost vymezení výzkumného problému |
objasní cíl práce |
popíše postup při zpracování empirických dat a statistických údajů |
Odborné dovednosti |
---|
formuluje hypotézy |
komentuje a diskutuje zjištěné výsledky |
formuluje závěr a doporučení pro realizaci výsledků výzkumu v praxi |
zvládá celkovou formální úpravu závěrečné bakalářské práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Meško, D. et al. Akademická příručka. Martin: Osveta, 2006.
-
Meško, Trisha, G. Jak pracovat s vědeckou publikací: Základy medicíny založené na důkazu. Praha: Grada, 2003.
|