|
Vyučující
|
-
Pěchota Jan, PhDr. Ph.D.
-
Vincík Zbyněk, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. - 2. Členění bakalářské práce - význam bakalářské práce, funkce a cíle bakalářské práce, požadavky na řešení problému, vymezení problému, analýza řešení v odborné literatuře, charakteristika metod a technika při zkoumání problému. 3. Výběr práce - cíl, obsah, harmonogram zpracování, vedoucí práce, oponent, zveřejňování kvalifikačních prací. 4. - 5. Formální zpracování práce - rozsah bakalářské práce, formát stránky, počet řádků a úhozů, velikost písma, řádkování, velikost písma pro nadpisy, zvýrazňování, číslování stránek, okraje, kapitoly, podkapitoly, členění textu, jazyková norma, pravidla českého pravopisu, úroveň práce, psaní práce v 1. osobě čísla jednotného, v 1. osobě čísla množného, trpný rod, text v bloku, odkazy v textu na přílohy, obrázky, grafy, jednotné popisy tabulek, grafů. 6. Struktura práce - úvod, cíl, materál a metodika, výsledky, diskuse, závěr, předcházející listy vymezující název práce, text práce 7. Metodika - postup práce, technika, použitý materiál, vysvětlení, odůvodnění jejich výběru, počet doporučených stran 8. - 9. Praktická část práce, výsledky, diskuse. Závěr - shrnutí, výsledky, klady a zápory, další vývoj, doporučení 10. Abstrakt. Kazuistika.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou vyžadovány |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
| bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popíše postup zpracování výzkumné práce |
| vysvětlí důležitost vymezení výzkumného problému |
| objasní cíl práce |
| popíše postup při zpracování empirických dat a statistických údajů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| formuluje hypotézy |
| komentuje a diskutuje zjištěné výsledky |
| formuluje závěr a doporučení pro realizaci výsledků výzkumu v praxi |
| zvládá celkovou formální úpravu závěrečné bakalářské práce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
Meško, D., Katuščák, D. et al. Akademická příručka 1. české vyd.. Martin: Osveta, 2006.
-
Trisha, G. Jak pracovat s vědeckou publikací. Základy medicíny založené na důkazu.. Praha: Grada, 2003.
|