Vyučující
|
-
Krejzlar Václav, Mgr. Ph.D.
-
Šofka Josef, PhDr. Ph.D.
-
Žejdl Vít, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. - 3. Citování a seznam bibliografických údajů - citace, parafráze, plagiát, autorský zákon, citační etika, jak citovat, normy upravující citace 4. - 5. Obhajoba bakalářské práce - prezentace práce za podpory Microsoft PowerPoint, forma prezentace, rozsah, účel, cíl, struktura, postoj, reakce, technika, technické zpracování prezentace 6. Etické otázky související s prezentací práce 7. - 8. Základy rétoriky 9. - 10. Prezentace struktury jednotlivých bakalářských prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše postup zpracování výzkumné práce |
vysvětlí důležitost vymezení výzkumného problému |
objasní cíl práce |
popíše postup při zpracování empirických dat a statistických údajů |
Odborné dovednosti |
---|
formuluje hypotézy |
komentuje a diskutuje zjištěné výsledky |
formuluje závěr a doporučení pro realizaci výsledků výzkumu v praxi |
zvládá celkovou formální úpravu závěrečné bakalářské práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Kutnohorská, J. Výzkum ve zdravotnictví 1. vyd.. Olomouc: UP, 2008.
-
Meško, D., Katuščák, D. et al. Akademická příručka 1. české vyd.. Martin: Osveta, 2006.
-
Trisha, G. Jak pracovat s vědeckou publikací. Základy medicíny založené na důkazu.. Praha: Grada, 2003.
|