|
Vyučující
|
-
Leták Luis, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Linhart Petr, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Účastníci se učí sestavit co nejkvalitnější přípravu na vyučovací hodinu, nastínit před ostatními způsob její realizace. V následné diskusi se s ostatními řeší vhodnost, či nevhodnost jednotlivých kroků s eventuálním návrhem vhodnějšího, popř. alternativního řešení. Individuální přípravy dílčích témat z učiva chemie SŠ, jejich samostatná příprava, nastínění průběhu vyučovací hodiny a v diskusi obhájení vhodnosti použití jednotlivých kroků. 2 hod.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát obsah RVP pro SŠ a ŠVP některých SŠ, |
| zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní, |
| zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací, |
| osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie na nižším stupni gymnázia, na vyšším stupni gymnázia, na SOŠ a SOU, se zařazováním vhodných pokusů, s respektováním věkových zvláštností a zaměřením příslušných škol. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací, |
| osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím didaktické techniky, |
| zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky, |
| zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...), |
| vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na SŠ. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody, |
| ovládat základy pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborné předměty, |
| osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zhotovit přípravy na hodiny chemie na nižším stupni gymnázia se zaměřením na skupinovou práci, využitím názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, |
| zvládnout přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na využití didaktické techniky, názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, do výkladové části vyučovací hodiny včlenit prezentaci, |
| ovládat přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na organickou chemii, se zařazením různých forem hodnocení žáků , motivačních úloh, přípravou testu z probírané nebo opakované látky, |
| zhotovit přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia z biochemie, se zaměřením na skupinovou výuku, se zadáním úkolů, při jejichž řešení žáci vyhledávají odpovědi na stránkách internetu a v přiložené odborné literatuře, |
| připravit osnovu a nástin průběhu projektu na vybrané téma. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Řešení problémů, |
| Samostudium, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
|