Lecturer(s)
|
-
Vávra Zdeněk, Doc. PaedDr. Ph.D.
-
Žahour Petr, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
znát obsah RVP pro SŠ a ŠVP některých SŠ, |
zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní, |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací, |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie na nižším stupni gymnázia, na vyšším stupni gymnázia, na SOŠ a SOU, se zařazováním vhodných pokusů, s respektováním věkových zvláštností a zaměřením příslušných škol. |
Skills |
---|
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací, |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím didaktické techniky, |
zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky, |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...), |
vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na SŠ. |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody, |
ovládat základy pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborné předměty, |
osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů, |
Skills |
---|
zhotovit přípravy na hodiny chemie na nižším stupni gymnázia se zaměřením na skupinovou práci, využitím názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, |
zvládnout přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na využití didaktické techniky, názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, do výkladové části vyučovací hodiny včlenit prezentaci, |
ovládat přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na organickou chemii, se zařazením různých forem hodnocení žáků , motivačních úloh, přípravou testu z probírané nebo opakované látky, |
zhotovit přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia z biochemie, se zaměřením na skupinovou výuku, se zadáním úkolů, při jejichž řešení žáci vyhledávají odpovědi na stránkách internetu a v přiložené odborné literatuře, |
připravit osnovu a nástin průběhu projektu na vybrané téma. |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Task-based study method |
Self-study of literature |
Students' portfolio |
Discussion |
assessment methods |
---|
Skills demonstration during practicum |
Individual presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Project |
Recommended literature
|
|