Předmět: Chemie s didaktikou

« Zpět
Název předmětu Chemie s didaktikou
Kód předmětu KCH/9SZ
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nuruyev Jiří, doc. Mgr. CSc.
Obsah předmětu
Požadují se znalosti základních oborových disciplin (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie, fyzikální chemie, analytická chemie, biochemie, chemická technologie) a jejich didaktické aplikace pro výuku chemie na střední škole s důrazem na interdisciplinární vztahy.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Demonstrace dovedností
Předpoklady
Odborné znalosti
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů
získat předepsaný počet kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů
Výsledky učení
úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů
identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů
syntetizovat poznatky základních předmětů studijního oboru a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky
aplikovat teoretické poznatky z odborných, oborově didaktických a didaktických disciplín na konkrétních příkladech ve školní praxi
Vyučovací metody
Demonstrace dovedností,
Diskuse,
Hodnotící metody
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • Učebnice chemie pro ZŠ a SŠ.
  • Základní doporučená literatura studovaných chemických disciplin..
  • BÍLEK M. Výuka chemie s počítačem. VŠP Hradec Králové: Gaudeamus, 1997.
  • ČAPEK, R. Moderní didaktika. Grada, 2015.
  • DUŠEK, M. Kapitoly z didaktiky chemie. VŠCHT, Praha, 2000.
  • Kalous Z., Obst O. Školní didaktika. Portál, Praha, 2002.
  • Los P., Spurná M. Obecná didaktika chemie. Olomouc, 1981.
  • Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Paido, Brno, 2003.
  • Obst, O. Didaktika sekundárního vzdělávání. Univerzita Palackého, Olomouc, 2006.
  • Pachmann, Eduard. Obecná didaktika chemie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
  • PACHMANN, Eduard. Speciální didaktika chemie. SPN Praha, 1986.
  • PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
  • PROKŠA, M., TOTHOVÁ, A. Školské chemické pokusy na ZŠ vo svetla aktuálných požiadaviek didaktickej teórie a praxe. UK Bratislava, 2005.
  • Průcha J. Moderní pedagogika. Portál, Praha, 2002.
  • Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1821-7.
  • SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika: O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: MU, 2017.
  • ZORMANOVÁ, R. Obecná didaktika. Grada, 2014.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr