| Název předmětu | ICT ve výuce chemie |
|---|---|
| Kód předmětu | KCH/ICTV |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 1 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Základy typografie. Počítač ve výuce chemie. Textové editory, tabulkové procesory ve výuce chemie. Tvorba prezentací pomocí Microsoft Power Pointu pro výuku chemie. Elektronické informační zdroje - chemické databáze. Výukové programy v chemii. Modelování a kreslení chemických struktur pomocí kreslících programů. Internet pro chemiky, Web pro chemiky.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Výuka podporovaná multimédii, Seminář
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| absolvovat základní chemické disciplíny |
| zvládnout základní znalost práce s PC |
| zvládnout znalost práce s PC ve Wordu |
| zvládnout znalost práce s PC v Excelu |
| zvládnout základní znalost práce v PowerPointu |
| Odborné dovednosti |
| dokázat aplikace poznatků ze základních chemických disciplín |
| provádět základní operace s WORDEM |
| zvládnout základní operace s Excelem |
| provádět základní operace s PowerPointem |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| schopnost aplikovat výpočetní techniku do výuky chemie |
| zhodnotit kvalitu výukového programu a posoudit jeho použitelnost pro školní výuku |
| využívat internetové služby (chemické databáze, animace, simulace...) k přípravě na výuku chemie |
| vyhledávat aktualizace, aplikace, příklady z praxe, a další zajímavosti na internetu, zhodnotit jejich validitu a použitelnost a zařazovat je do výuky chemie |
| Odborné dovednosti |
| vytvořit soubory v textovém nebo tabulkovém editoru pro potřeby výuky chemie |
| vytvořit prezentaci pro potřeby výuky chemie |
| sestavit chemickou strukturu nebo aparaturu pomocí kreslicího chemického softwaru |
| použít spojení PC s výukovými měřícími jednotkami pro laboratoř chemie (např. dodávané měřící aparatury firmou Vernier) |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
| Seminární práce, |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Fakulta pedagogická | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy (16) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |