Předmět: Metody výzkumu v chem.a didaktice chemie

« Zpět
Název předmětu Metody výzkumu v chem.a didaktice chemie
Kód předmětu KCH/MVCHD
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jurášová Petra, Doc.
  • Nuruyev Jiří, doc. Mgr. CSc.
Obsah předmětu
Aktualizace nových poznatků z oblasti chemie a didaktiky chemie. Práce s odbornou literaturou. Aplikace výpočetní techniky do studia chemických disciplín. Základní principy experimentálních metod chemických disciplín. Zpracování výsledků měření a zásady publikace výsledků práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Individuální konzultace
  • Vypracování kvalifikační práce [52-468] - 80 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
využít základní znalosti ze všech disciplín středoškolské chemie
prezentovat hluboký zájem o vymezenou oblast chemie
Odborné dovednosti
interpretovat závěry svého studia
samostatně vědecky pracovat
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat řešenou problematiku
interpretovat získané zkušenosti
rozpoznat zásadní otázky řešeného problému
zvolit optimální metodu řešení problému
Odborné dovednosti
pracovat s odbornou literaturou
správně strukturovat kvalifikační práci
formulovat cíle a hypotézy
správně formulovat závěry
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Časopisecká literatura.
  • Kalous, Vítěz. Metody chemického výzkumu : Celost. vysokošk. příručka pro stud. přírodověd. fakult oboru Chemické vědy. 1. vyd. Praha : SNTL, 1987.
  • Pachmann, Eduard. Speciální didaktika chemie : Didaktika chemie obecné a anorganické: Periodický zákon a periodická soustava prvků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
  • PROKŠA M. a kol. Didaktika a technika školských pokusov z chémie. Univerzita Komenského v Bratislave, 2015. ISBN 978-80-223-3755-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní