Předmět: Náslechová praxe

« Zpět
Název předmětu Náslechová praxe
Kód předmětu KCH/NAPX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Žahour Petr, Mgr. Ph.D.
  • Layerová Eva, Mgr.
Obsah předmětu
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student provádí hospitační zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k vlastnímu průběhu hodiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová konzultace, Studijní praxe
  • Projekt individuální [40] - 20 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
předvést znalost problematiky ze základních oborových předmětů (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie)
prokázat zvládnutí základní problematiky pedagogiky a psychologie
Odborné dovednosti
aplikovat získané znalosti z pedagogiky, psychologie a chemie do probírané problematiky
Výsledky učení
Odborné znalosti
zhodnotit základní pedagogické zásady a postupy
charakterizovat základní pedagogicko-psychologické přístupy
Odborné dovednosti
posoudit dodržování základních pedagogicko-psychologických zásad
zhodnotit pozitivní a negativní fáze sledované vyučovací hodiny
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Studijní praxe,
Skupinová konzultace,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita. 2010.
  • KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň ZČU. 2007.
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. 2008.
  • NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
  • SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU. 2019.
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  • ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, Masarykova univerzita. 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr