Vyučující
|
-
Žahour Petr, Mgr. Ph.D.
-
Layerová Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Student absolvuje 5 náslechů u učitelů chemie na základní nebo střední škole. Student provádí hospitační zápis z každé náslechové hodiny. Na konci každé hodiny proběhne diskuse s vyučujícím k vlastnímu průběhu hodiny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová konzultace, Studijní praxe
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předvést znalost problematiky ze základních oborových předmětů (obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie) |
prokázat zvládnutí základní problematiky pedagogiky a psychologie |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat získané znalosti z pedagogiky, psychologie a chemie do probírané problematiky |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zhodnotit základní pedagogické zásady a postupy |
charakterizovat základní pedagogicko-psychologické přístupy |
Odborné dovednosti |
---|
posoudit dodržování základních pedagogicko-psychologických zásad |
zhodnotit pozitivní a negativní fáze sledované vyučovací hodiny |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Skupinová konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita. 2010.
-
KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň ZČU. 2007.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. 2008.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU. 2019.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, Masarykova univerzita. 2013.
|