Předmět: Pedagogická praxe

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe
Kód předmětu KCH/PP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Černá Barbora, RNDr. Ph.D.
  • Layerová Eva, Mgr.
  • Žahour Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Student odučí 10 vyučovacích hodin. Přípravy na každou hodinu konzultuje předem před výstupem s vedoucím učitelem. Po každé odučené hodině učitel provede se studentem podrobný rozbor jeho výstupu s ohodnocením jednotlivých částí hodiny.

Studijní aktivity a metody výuky
Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 10 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky a psychologie
Výsledky učení
student je schopen připravit si samostatně náplň práce na jakékoli téma z probírané látky v chemii na ZŠ. Podle přípravy, kterou si vypracuje, je schopen vést hodinu. Ve vyučovacím procesu využívá všech znalostí a dovedností, které si osvojil v době studia FPE. Kromě odborných poznatků z chemických předmětů aplikuje rovněž poznatky z pedagogiky, psychologie a didaktiky
Vyučovací metody
Studijní praxe,
Demonstrace dovedností,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
  • Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
  • MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.
  • NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
  • SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU. 2019.
  • SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  • ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr