|
Vyučující
|
-
Trojanová Veronika, RNDr. Ph.D.
-
Metličková Markéta, Mgr.
-
Řehoř Urban Josef, Mgr. Ph.D.
-
Lohr Robert, PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Student odučí 10 vyučovacích hodin. Přípravy na každou hodinu konzultuje předem před výstupem s vedoucím učitelem. Po každé odučené hodině učitel provede se studentem podrobný rozbor jeho výstupu s ohodnocením jednotlivých částí hodiny.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky a psychologie |
| Výsledky učení |
|---|
| student je schopen připravit si samostatně náplň práce na jakékoli téma z probírané látky v chemii na ZŠ. Podle přípravy, kterou si vypracuje, je schopen vést hodinu. Ve vyučovacím procesu využívá všech znalostí a dovedností, které si osvojil v době studia FPE. Kromě odborných poznatků z chemických předmětů aplikuje rovněž poznatky z pedagogiky, psychologie a didaktiky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno: Mendelova univerzita, 2010. ISBN 978-80-7375-468-6.
-
Kepka, Josef. Pedagogická praxe. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
-
MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU. 2019.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
|