|
Vyučující
|
-
Mizlerová Magdalena, Mgr.
-
Linhart Petr, Mgr. Ph.D.
-
Švejdová Lucie, RNDr. Ph.D.
-
Růžička Martin, PaedDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Student odučí 10 vyučovacích hodin. Přípravy na každou hodinu konzultuje předem před výstupem s vedoucím učitelem. Po každé odučené hodině učitel provede se studentem podrobný rozbor jeho výstupu s ohodnocením jednotlivých částí hodiny.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Studijní praxe, Demonstrace dovedností, Samostudium studentů, Samostudium literatury
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost problematiky z předmětů obecná chemie, anorganická chemie, organická chemie a didaktika chemie, z didaktiky, pedagogiky a psychologie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat přiměřený obsah probírané látky pro danou věkovou kategorii |
| vybrat vhodnou formu a metodu pro danou náplň vyučovací hodiny |
| vybrat vhodné pomůcky a didaktické prostředky pro probírané téma |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikovat poznatky z odborných předmětů a rovněž z pedagogiky, psychologie a didaktiky |
| připravit samostatně náplň práce na jakékoli téma z probírané látky z chemie |
| podle písemně zpracované přípravy vést hodinu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sebekriticky zhodnotit klady a slabiny svého vystoupení a navrhnout, jak slabiny příště nahradit kvalitnějším způsobem |
| vybrat pro vyučovací hodinu vhodné typy demonstračních pokusů |
| pokud zkouší žáky, uplatňovat na jedné straně rovný přístup k žákům a na druhé straně respektovat případné hendikepy u jednotlivců |
| maximálně využívat techniku, obrazové i trojrozměrné pomůcky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Studijní praxe, |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostudium, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
HLAĎO, P. Pedagogická praxe. Brno, Mendelova univerzita. 2010.
-
KEPKA, J. Pedagogická praxe. Plzeň ZČU, 2007. ISBN 978-80-7043-590-8.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál. 2008.
-
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi: význam komunikace, vztah učitele k žákovi, komunikace ve škole, ukázky. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ, MULLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň ZČU, 2019.
-
SLAVÍK, Jan. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
-
ŠVEC, V., BRADOVÁ, J. Učitel v teorii a praxi. Brno, Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6620-5.
|