Lecturer(s)
|
-
Vávra Zdeněk, Doc. PaedDr. Ph.D.
|
Course content
|
Individual preparation for sub-themes of chemistry for high school, the preparation for lessons, outline of the course of lessons and discussion about the happiness of usability specific steps to (teaching) lessons.
|
Learning activities and teaching methods
|
Discussion, Students' portfolio, Task-based study method, Students' self-study, Seminar
- Contact hours
- 13 hours per semester
- Individual project (40)
- 10 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 10 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
znát obsah RVP pro SŠ a ŠVP některých SŠ |
zvládnut metodiku samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, práce laboratorní |
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie na nižším stupni gymnázia, na vyšším stupni gymnázia, na SOŠ a SOU, se zařazováním vhodných pokusů, s respektováním věkových zvláštností a zaměřením příslušných škol |
Skills |
---|
zvládnut metodiku příprav na jednotlivé typy vyučovacích hodin a na hodiny laboratorních prací |
osvojit si metodiku přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím didaktické techniky |
zvládnut problematiku výchozích předmětů - pedagogiky, psychologie, odborných předmětů a didaktiky |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovací, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
vycházet při přípravě na vyučovací hodinu z tematických plánů pro vyučování chemie na SŠ |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
ovládat základní principy samostatné práce, skupinové práce, projektového vyučování, základní vyučovací metody |
ovládat základy pedagogiky, psychologie, didaktiky a odborné předměty |
osvojit si metodiky přípravy a realizace vyučovací hodiny chemie s využitím poznatků pedagogiky, psychologie, biologie člověka, didaktiky i odborných předmětů |
zvládnut základní metody práce (slovní, demonstrační, procvičovacích, opakovací, m. samostatné i skupinové práce, ...) |
Skills |
---|
zhotovit přípravy na hodiny chemie na nižším stupni gymnázia se zaměřením na skupinovou práci, využitím názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů |
zvládnout přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na využití didaktické techniky, názorných pomůcek, zařazením vhodných pokusů, do výkladové části vyučovací hodiny včlenit prezentaci |
ovládat přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia se zaměřením na organickou chemii, se zařazením různých forem hodnocení žáků , motivačních úloh, přípravou testu z probírané nebo opakované látky |
zhotovit přípravy na hodiny chemie na vyšší stupeň gymnázia z biochemie, se zaměřením na skupinovou výuku, se zadáním úkolů, při jejichž řešení žáci vyhledávají odpovědi na stránkách internetu a v přiložené odborné literatuře |
připravit osnovu a nástin průběhu projektu na vybrané téma |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Seminar |
Task-based study method |
Self-study of literature |
Students' portfolio |
Discussion |
assessment methods |
---|
Skills demonstration during practicum |
Individual presentation at a seminar |
Continuous assessment |
Project |
Recommended literature
|
-
Učebnice chemie pro gymnázia 1., 2., 3., 4. roč.
-
Beneš, Pavel; Banýr, Jiří,; Pumpr, Václav; Lexová, Naděžda. Základy chemie pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky víceletých gymnázií a střední školy. Díl 1. 1. vyd. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-043-5.
-
Časopisy. Biologie,.
-
Časopisy. Chemie,.
-
Časopisy. Vesmír.
-
Časopisy. Zeměpis.
-
Čtrnáctová H. Výběr a strukturace učiva chemie. Praha, 1982.
-
Holada, Karel. Speciální didaktika chemie : Antologie reprintovaných článků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1983.
-
Pachmann, Eduard. Speciální didaktika chemie : Didaktika chemie obecné a anorganické: Periodický zákon a periodická soustava prvků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
Vacík, Jiří. Přehled středoškolské chemie. 4. vyd., V SPN 2. vyd. Praha : SPN - pedagogické nakladatelství, 1999. ISBN 80-7235-108-7.
|