Vyučující
|
-
Rohan Petr, Mgr. art.
-
Beránek Tomáš, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání semestrálního projektu (SP), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu (SP) pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace. Týmy pracují na zadáních od významných průmyslových firem a na konci semestru svoji práci obhajují před komisí tvořenou našimi pedagogy a zástupci vedení firem (náměstky pro vývoj, šéfdesignéry apod). Dalším výstupem semestru je výstava "Design na druhou". Studenti si vyzkouší práci v modelové situaci dokonale simulující praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, zvažovat a analyzovat různé faktory související s návrhem složitějšího produktu, reprodukovat znalosti o technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu komplexního projektového zadání, reprodukovat znalosti o technologických postupech podpůrných a technických disciplín, možnosti kooperace s jednotlivými disciplínami, vybavit si vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu v závislosti na typu diváka či zákazníka, |
Odborné dovednosti |
---|
volnou rukou i ve 3D editorech naskicovat návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybrat nejvhodnější variantu a vytvořit komplexní projektovou dokumentaci, zvolit odpovídající technologii výroby modelu a navrhovat technologický postup výroby prototypu v závislosti na požadavcích a specifických faktorech daných designem i funkcí spadající pod jiné obory, vytvořit 3D model komplexního produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, podílet se na organizaci práce a času týmu složeného z odborníků více disciplín na zpracování složitého technicky i funkčně složitého produktu, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o plánování složitějšího mezifakultního projektu vývoje náročnějšího produktu v rámci týmu složeného z členů zastupujících různé disciplíny, o organizaci času a práce na projektu při spolupráci s průmyslovou firmou, zásad a specifik spolupráce produktového designéra s průmyslovou firmou pro výrobu produktů jeho designu, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o specifických dílčích technických a technologických postupů při zpracování vlastního designu v průmyslovém měřítku, o funkčních, estetických i technických parametrech produktu zvoleného projektu, o relevantních zdrojích informací a jejich získávání |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně si zvolit oblast tvorby a navrhování v závislosti na svém zájmu, získat si patřičné informace o zdrojích, materiálech a navázat spolupráci s průmyslovou firmou zabývající se danou problematikou, sepsat a vybavit vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, být schopen prezentovat produkt a jeho problematiku laické i odborné veřejnosti z různých kontextech, být aktivním členem týmu, zastupovat svou disciplínu a profesi a samostatně se vzdělávat v zájmu rozvoje společné práce, zvolit odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu a řadové výroby, vytvořit 3D model komplexního produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku, kriticky posuzovat vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, před zákazníkem a před ostatními členy týmu, vybírat vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu, volit ze širší škály forem prezentace a výsledné formy zpracovat v odpovídající kvalitě, |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
-
Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
-
Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
-
Fiellová, Ch., Fiell, P. Design pro 21. století.. Praha : Slovart, 2004. ISBN 80-7209-619-2.
-
Hauffe, Thomas. Design. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0284-X.
-
Hubatová-Vacková, L. ? Pachmanová, M. ? Ressová, J. (eds.). Zlínská umprumka (1959-2011). Praha : UMPRUM, 2013.
-
Knobloch, Iva,; Vondráček, Radim. Design v českých zemích 1900 - 2000 : instituce moderního designu. Vydání 1. 2016. ISBN 978-80-200-2612-5.
-
Kolektiv autorů. Ulmer modelle - modelle nach ulm. Hochschule für Gestaltung Ulm 1953-1968.. Stuttgart, Hatje Cantz Verlag, 2003. ISBN 978-3-7757-9142-7.
-
Kolesár, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha : Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 80-86863-03-4.
-
Michl, Jan. Tak nám prý forma sleduje funkci : sedm úvah o designu vůbec a o chápání funkcionalismu zvláště. Vyd. 1. Praha : VŠUP, 2003. ISBN 80-901982-7-9.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v ÄeskĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
|