Předmět: Tvorba 3D modelů 2 - povinně volitelný

« Zpět
Název předmětu Tvorba 3D modelů 2 - povinně volitelný
Kód předmětu KDU/BT3D2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dubenský Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. - 13. 1. Seznámení s průběhem semestru a požadavky na získání zápočtu. 2. Individuální konzultace pro tvorbu samostatného semestrálního projektu 3. Tvorba nebo editace objektu s využitím nástroje křivka z jiného objektu 4. Individuální konzultace samostatného semestrálního projektu 5. Editace objektů s využitím nástroje nastavit body. 6. Tvorba a editace objektů pomocí booleovských operací. 7. Individuální konzultace samostatného semestrálního projektu 8. Editace objektů pomocí nástroje orientace na ploše. 9. Přesouvání a kopírování objektů s důrazem na přesnost modelování. 10. Využívání vrstev a úchopových režimů s důrazem na přesnost modelování. 11. Pravidla přípravy 3D modelu pro technologii 3D frézování 12. Pravidla přípravy 3D modelu pro technologii 3D tisku 13. Prezentace individuálního semestrálního projektu. Názorná praktická výuka je průběžně doprovázena teoretickým výkladem pedagoga.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Přednáška s demonstrací
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 25 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech, reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích a nástrojů programu Rhinoceros pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů,
Odborné dovednosti
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému, na základní uživatelské úrovni ovládat nástroje a prostředky programu Rhinoceros a vytvořit jednoduchý projekt 3D vizualizace,
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
pokročilých nástrojů a základních pracovních postupů používaných pro tvorbu, editaci a základní vizualizace 3D modelů, dílčích postupů či operací a jejich možné alterace a náhrad v různých specifických případech, možností využití 3D vizualizace v různých odvětvích svého oboru, technických specifik a požadavků při převodu 2D ploch do 3D objektů,
Odborné dovednosti
samostatně vymodeluje v programu Rhinoceros dle stanovených parametrů a v určeném čase zadaný objekt či strukturu, používá pokročilé pracovní postupy pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů v rámci dlouhodobějšího projektu, efektivně využívá základní i pokročilé nástroje (úsečku, křivku, editaci křivek, rotaci, vytažení, stříhání, následně rekonstrukci křivek a základy renderování včetně tvorby scény pro renderování), prezentovat vlastní práci a obhájit v kritériích technicko-estetických, navrhovat alternativy vlastní práce,
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Demonstrace dovedností,
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Manuál k aktuální verzi programu Rhinoceros.
  • web stránky s postupy modelování.
  • Puncman, Petr. Modelujeme v programu Rhinoceros 3D. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr