Předmět: Ateliér Design modelling 7

« Zpět
Název předmětu Ateliér Design modelling 7
Kód předmětu KDU/DM7
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 17
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rohan Petr, Mgr. art.
Obsah předmětu
1. Zadání klauzurní práce (semestrálního projektu), seznámení s průběhem semestru. 2. Vypracování rešerší. 3. - 4. Vytvoření kresebných, příp. prostorových skic. 5. - 6. Vytvoření vizualizací. 7. - 8. Vytvoření prezentačních modelů. 9. - 10.Průběžné zadávání, konzultace, korektury a odevzdání dílčích seminárních úkolů. 11. - 12. Průběžná tvorba, korektury a konzultace semestrálního projektu. 13. Předložení finální verze semestrálního projektu pedagogovi v požadovaném termínu. Prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
  • Kontaktní výuka - 208 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 60 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 35 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, o možnostech plnohodnotného zapojení do konstrukčního týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům konstrukčního týmu, o vhodných formách prezentace a propagace prototypu/projektu
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu a vytvoří komplexní projektovou dokumentaci, vytvoří 3D model jednoduššího produktu v odpovídajícím měřítku pomocí clay-modellingových postupů, 3D editorů a 3D tisku, nebo na CNC fréze, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, plnohodnotně se zapojuje do konstrukčního týmu, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy konstrukčního týmu, vybírá vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, o možnostech řízení konstrukčního týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům konstrukčního týmu, o vhodných formách prezentace a propagace prototypu/projektu, o navrhování inovací v oblasti technologie a funkčnosti výrobků, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu a vytvoří komplexní projektovou dokumentaci, vytvoří 3D model jednoduššího produktu v odpovídajícím měřítku pomocí clay-modellingových postupů, 3D editorů a 3D tisku, nebo na CNC fréze, zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, řídí konstrukční tým, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy konstrukčního týmu, vybírá vhodné formy prezentace a propagace prototypu/projektu, navrhuje inovace v oblasti technologie výroby a funkčnosti produktu, zdůvodňuje hodnotu produktu/projektu v mezioborových souvislostech
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Pro orientaci designéra kromě historie designu, kterou studuje ve specializovaném předmětu, je důležitá znalost aktuálních tendencí oboru. Proto jsou studenti v rámci výuky upozorňováni na články v odborném tisku, výstavy designu a webové adresy..
  • Bhaskaran, Lakshmi. Podoby moderního designu : inspirace hlavních hnutí a stylů pro současný design. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-864-4.
  • Byars, Mel. The design encyclopedia. London : Laurence King, 2004. ISBN 1-85669-349-X.
  • Edsall, Larry. Masters of car design. Vercelli : White Star, 2008. ISBN 88-544-0337-7.
  • Hoadley, Frederick E. Automobile Design Techniques & Design Modeling: The: Hoadley, Frederick E. Stock Image Automobile Design Techniques & Design Modeling: The Men, the Methods & the Materials. T a H Productions, 1999. ISBN 0966767306.
  • Lewin, Tony; Borroff, Ryan. How to: design cars like a pro : a Comprehensive guide to car design from the top professionals. Minneapolis : Motorbooks International, 2003. ISBN 978-0-7603-1641-2.
  • Marco Traverso. Car Body Design.
  • Newbury, Stephen. The car design yearbook : the definitive annual guide to all new concept and production cars worldwide. 4. London : Merrell, 2005. ISBN 1-85894-286-1.
  • Pauly, Jana ? Hulák, Jiří. Design Pro. Český průmyslový design 1990-2010. Roztoky u Prahy : Signum, 2010.
  • Pohl, Rudolf; Novotný, Ctirad; Hejzlar, Lukáš. Dopravní prostředky. Železniční vozidla III : příklady řešení a užití. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 2005. ISBN 80-01-02856-9.
  • Rana, Radhakanta; Singh, Shiv Brat. Automotive steels : design, metallurgy, processing and applications. 2017. ISBN 978-0-08-100638-2.
  • Sparke, Penny. A century of car design. 1st ed. Hauppauge : Barron's, 2002. ISBN 0-7641-5409-5.
  • Yasusato Yamada. Clay Modeling : Techniques for giving Three Dimensional Form to Idea. Car Styling, 1993.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr