Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. 1. Seznámení s průběhem semestru a požadavky na získání zápočtu. 2. Individuální konzultace pro tvorbu samostatného semestrálního projektu 3. Tvorba nebo editace objektu s využitím nástroje křivka z jiného objektu 4. Individuální konzultace samostatného semestrálního projektu 5. Editace objektů s využitím nástroje nastavit body. 6. Tvorba a editace objektů pomocí booleovských operací. 7. Individuální konzultace samostatného semestrálního projektu 8. Editace objektů pomocí nástroje orientace na ploše. 9. Přesouvání a kopírování objektů s důrazem na přesnost modelování. 10. Využívání vrstev a úchopových režimů s důrazem na přesnost modelování. 11. Pravidla přípravy 3D modelu pro technologii 3D frézování 12. Pravidla přípravy 3D modelu pro technologii 3D tisku 13. Prezentace individuálního semestrálního projektu. Názorná praktická výuka je průběžně doprovázena teoretickým výkladem pedagoga.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Skupinová výuka, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Přednáška s demonstrací
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického, reprodukovat znalosti o historických i současných stylových kánonech, reprodukovat znalosti o vizuálních prostředcích a nástrojů programu Rhinoceros pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů, |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit, projevit snahu o výtvarný experiment a hledání originálního a výstižného řešení zadaného problému, na základní uživatelské úrovni ovládat nástroje a prostředky programu Rhinoceros a vytvořit jednoduchý projekt 3D vizualizace, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
pokročilých nástrojů a základních pracovních postupů používaných pro tvorbu, editaci a základní vizualizace 3D modelů, dílčích postupů či operací a jejich možné alterace a náhrad v různých specifických případech, možností využití 3D vizualizace v různých odvětvích svého oboru, technických specifik a požadavků při převodu 2D ploch do 3D objektů, |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně vymodeluje v programu Rhinoceros dle stanovených parametrů a v určeném čase zadaný objekt či strukturu, používá pokročilé pracovní postupy pro tvorbu, editaci a základní vizualizaci 3D modelů v rámci dlouhodobějšího projektu, efektivně využívá základní i pokročilé nástroje (úsečku, křivku, editaci křivek, rotaci, vytažení, stříhání, následně rekonstrukci křivek a základy renderování včetně tvorby scény pro renderování), prezentovat vlastní práci a obhájit v kritériích technicko-estetických, navrhovat alternativy vlastní práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Manuál k aktuální verzi programu Rhinoceros.
-
web stránky s postupy modelování.
-
Puncman, Petr. Modelujeme v programu Rhinoceros 3D. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008.
|