Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. Úvod do předmětu. Zadání tématu řešené kolekce. Rešerše stylového rámce. Prezentace a konzultace ideových návrhů a realizace skic a modelů dle zadaných požadavků. Prezentace a reflexe funkčních hledisek návrhů a posunu v tematickém zasazení kolekce. Výběr, prezentace a zhodnocení definitivního návrhu. Výběr materiálu, průmyslových komponentů, a konstrukčního řešení. Vlastní realizace kolekce, korektura a realizace finálních úprav.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 78 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti o technických a technologických postupech navrhování v oboru fashion design základní technické a technologické znalosti o vytváření funkčních modelů v oboru fashion design základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín |
Odborné dovednosti |
---|
zvládnutí základních technických a technologických postupů navrhování v oboru fashion design základní technické a technologické dovednosti pro vytváření funkčních modelů v oboru fashion design základní dovednosti z podpůrných uměleckých disciplín |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodovat v souvislostech jen částečně známých srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
prohloubené znalosti technických znalostí navrhování z oboru fashion design, včetně znalostí o navrhování obuvi a módních doplňků prohloubené znalosti o reflexi vlastního stylu práce a jeho vztahu k zadanému nebo volenému tématu prohloubené znalosti o zhotovování funkčních modelů finálních výrobků prohloubené znalosti o technických a technologických postupech zhotovení funkčního finálního výrobku |
Odborné dovednosti |
---|
prohloubené technické, technologické a ergonomické dovednosti navrhování z oboru fashion design, včetně dovedností navrhování obuvi a módních doplňků prohloubené dovednosti reflexe vlastního stylu práce a jeho vztahu k zadanému nebo volenému tématu prohloubené dovednosti pro zhotovování funkčních modelů finálních výrobků prohloubené dovednosti technických a technologických postupů zhotovení funkčního finálního výrobku |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Le Vetement: histoire du costume et du vetement en Europe. Paris: Emme Interactive, 1997.
-
Literatura je individuálně zadána vyučujícím v souladu s tématem KP a studijním zaměřením posluchače..
-
Textil žurnál: fakta a trendy pro odborníky. Praha: Československé odborné nakladatelství, 1992.
-
Baudot, Francois. Móda století. Vyd. 1. Praha : Ikar, 2001. ISBN 80-7202-943-6.
-
Breward, Ch. The London look: fashion from street to catwalk. New Haven: Yale University Press, 2004. ISBN 0-300-10399-9.
-
Fukai, A. a kol. Móda. Dějiny odívání 18., 19. a 20. století. Nakladatelství Slovart, 2003.
-
Kolínský, P. Kostým a herecká tvorba. Jinočany : H & H, 1999.
-
Kybalová, L. Cyklus Dějin odívání. Skripta VŠMU Bratislava, 1990.
-
Kybalová, Ludmila. Obrazová encyklopedie módy. Praha : Artia, 1973.
-
Máchalová, J. Módou posedlí. Břeclav: Moraviapress, 2002.
-
Máchalová, Jana. Móda 20. století. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
-
PŘÍHODOVÁ, E. Textil, oděvnictví, obuvnictví. Praha: Scientia, 2004.
-
Seeling, Ch. Století módy: 1900 - 1999. Praha: Slovart, 2000.
-
Skarlantová, J. Od fíkového listu k džínům. Praha: Grada, 1999.
-
Teršl, Stanislav. Abeceda textilu a odívání. Praha : NORIS, 1994. ISBN 80-900908-7-7.
|