Vyučující
|
-
Polach Milan, MgA.
-
Choisnel Lenka, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. Úvod do předmětu. Zadání tématu řešené kolekce. Rešerše stylového rámce. Prezentace a konzultace ideových návrhů a realizace skic a modelů dle zadaných požadavků. Prezentace a reflexe funkčních hledisek návrhů a posunu v tematickém zasazení kolekce. Výběr, prezentace a zhodnocení definitivního návrhu. Výběr materiálu, průmyslových komponentů, a konstrukčního řešení. Vlastní realizace kolekce, korektura a realizace finálních úprav.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 208 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 50 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 35 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
technických a technologických postupů navrhování z oboru fashion design, včetně navrhování obuvi a módních doplňků, reflektivní strategie vlastního stylu práce a vztahu k zadanému nebo volenému tématu, o technických a technologických postupech zhotovování funkčních modelů finálních výrobků, o technických a technologických postupech zhotovení funkčního finálního výrobku, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o způsobech kritického posouzení vlastní práce v oborovém kontextu, o možnostech plnohodnotného zapojení do návrhářského týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům návrhářského týmu, o vhodných formách prezentace a propagace kolekce |
Odborné dovednosti |
---|
na základě technických, technologických a ergonomických zásad z oboru fashion design navrhuje nové podoby oděvu, obuvi a módních doplňků, reflektuje vlastní styl práce a svůj vztah k zadanému nebo volenému tématu, navrhuje správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, zhotovuje funkční modely finálních výrobků, s oporou o technické a technologické postupy zhotovuje funkční finální výrobek na základě standardního zadání, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, plnohodnotně se zapojuje do návrhářského týmu, vybere nejvhodnější variantu a vytvoří komplexní dokumentaci kolekce, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy návrhářského týmu, vybírá vhodné formy prezentace a propagace kolekce |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodovat v souvislostech jen částečně známých srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
technických a technologických postupů navrhování z oboru fashion design, včetně navrhování obuvi a módních doplňků, reflektivní strategie vlastního stylu práce a vztahu k zadanému nebo volenému tématu, o technických a technologických postupech zhotovování funkčních modelů finálních výrobků, o technických a technologických postupech zhotovení funkčního finálního výrobku, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků, o možnostech řízení návrhářského týmu, o způsobech zdůvodňování a obhajování vlastní návrhové činnosti ve vztahu k dalším členům návrhářského týmu, o vhodných formách prezentace a propagace kolekce, o navrhování inovací v oblasti technologie a funkčnosti výrobků, o možnostech a limitech zapojení do mezioborové spolupráce |
Odborné dovednosti |
---|
na základě technických, technologických a ergonomických zásad z oboru fashion design navrhuje nové podoby oděvu, obuvi a módních doplňků, reflektuje vlastní styl práce a svůj vztah k zadanému nebo volenému tématu, navrhuje správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, zhotovuje funkční modely finálních výrobků, s oporou o technické a technologické postupy zhotovuje funkční finální výrobek na základě standardního zadání, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky, kriticky posuzuje vlastní práce v oborovém kontextu a stylovém rámci, řídí návrhářský tým, vybere nejvhodnější variantu a vytvoří komplexní dokumentaci kolekce, zdůvodní a obhájí svůj výběr před dalšími členy návrhářského týmu, vybírá vhodné formy prezentace a propagace kolekce, navrhuje inovace v oblasti technologie výroby a funkčnosti produktu, zdůvodňuje hodnotu výrobku/kolekce v mezioborových souvislostech |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Le Vetement: histoire du costume et du vetement en Europe. Paris: Emme Interactive, 1997.
-
Literatura je individuálně zadána vyučujícím v souladu s tématem KP a studijním zaměřením posluchače..
-
Textil žurnál: fakta a trendy pro odborníky. Praha: Československé odborné nakladatelství, 1992.
-
Baudot, Francois. Móda století. Vyd. 1. Praha : Ikar, 2001. ISBN 80-7202-943-6.
-
Breward, Ch. The London look: fashion from street to catwalk. New Haven: Yale University Press, 2004. ISBN 0-300-10399-9.
-
Fukai, A. a kol. Móda. Dějiny odívání 18., 19. a 20. století. Nakladatelství Slovart, 2003.
-
Kolínský, P. Kostým a herecká tvorba. Jinočany : H & H, 1999.
-
Kybalová, L. Cyklus Dějin odívání. Skripta VŠMU Bratislava, 1990.
-
Kybalová, Ludmila. Obrazová encyklopedie módy. Praha : Artia, 1973.
-
Máchalová, J. Módou posedlí. Břeclav: Moraviapress, 2002.
-
Máchalová, Jana. Móda 20. století. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 2003. ISBN 80-7106-587-0.
-
PŘÍHODOVÁ, E. Textil, oděvnictví, obuvnictví. Praha: Scientia, 2004.
-
Seeling, Ch. Století módy: 1900 - 1999. Praha: Slovart, 2000.
-
Skarlantová, J. Od fíkového listu k džínům. Praha: Grada, 1999.
-
Teršl, Stanislav. Abeceda textilu a odívání. Praha : NORIS, 1994. ISBN 80-900908-7-7.
|