Vyučující
|
-
Slováčková Vlasta
-
Kuželová Košťáková Marketa
-
Choisnel Lenka, MgA.
-
Polach Milan, MgA.
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. Střihové konstrukce. Střihové manipulace. Zaměření na "lehkou krejčovinu" - košile, šaty... Nové netradiční oděvní formy. Vyjádření vlastní kreativní tvůrčí práce. Výuka vede k rozvíjení další tvůrčí práce se střihem jako s architektonickým základem pro další tvůrčí proces tak, aby její znalost umožňovala kreativitu v oděvní tvorbě a podporovala možnost hledání nových netradičních forem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Kooperativní výuka, Dialogická výuka, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostudium studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základní znalosti postupů manipulace střihu dle postavy, aplikuje a rozvíjí znalosti konstrukce střihu pro další tvůrčí proces v rámci konfekční výroby i samostatné autorské tvorby, zná základní proporční kánony těla, důležité pro zakázkovou tvorbu i pro realizaci divadelních, filmových a reklamních kostýmů, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, |
Odborné dovednosti |
---|
využívá postupy manipulace střihu dle postavy, volí odpovídající střihové konstrukce pro další tvůrčí proces v rámci konfekční výroby i samostatné autorské tvorby, identifikuje proporční kánony těla, důležité pro zakázkovou tvorbu i pro realizaci divadelních, filmových a reklamních kostýmů, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodovat v souvislostech jen částečně známých srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
hlubší znalosti postupů manipulace střihu dle postavy, aplikuje a rozvíjí hlubší znalosti konstrukce střihu pro další tvůrčí proces v rámci konfekční výroby i samostatné autorské tvorby, zná pokročilé znalosti ergonomie, důležité pro zakázkovou tvorbu i pro realizaci divadelních, filmových a reklamních kostýmů, |
Odborné dovednosti |
---|
využívat rozšířenou škálu postupů manipulace střihu dle postavy, s hlubším porozuměním volit odpovídající střihové konstrukce pro další tvůrčí proces v rámci konfekční výroby i samostatné autorské tvorby, identifikovat proporční kánony těla, důležité pro zakázkovou tvorbu i pro realizaci divadelních, filmových a reklamních kostýmů, volit odpovídající střihové konstrukce pro další tvůrčí procesy v závislosti na účelu práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Pluháčková, J. Konstrukce střihů dámských oděvů. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1999.
-
Poršová, M. Materiály technické konfekce. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1990.
-
Souček, J. Aranžérské materiály. Praha: Merkur, 1988.
-
Steiner, J. Šitie a opravy kožušníckych výrobkov. Bratislava: Alfa, 1986.
-
Velíková, E. Oděvní technologie III.. Praha: Informatorium, 2003.
|