|
Vyučující
|
-
Freiová Petra, MgA.
-
Hájíček Anton, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. Úvod do předmětu. Seznámení se základními technologickými postupy zpracování textilních materiálů (např. šití, lepení), kůží i plastů. Praktická demonstrace jednotlivých technologických postupů. Výběr vhodného postupu s ohledem na specifika individuálních studentských projektů. Prezentace technologických kritérií uplatnitelných při volbě doplňkových materiálů (např. výztuží, podšívek, zipů, kování, atd.). Prezentace studentské individuální práce a skupinové zhodnocení volby technologických postupů. Vztah technologických a esteticko- uměleckých aspektů tvorby.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 35 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| z oblasti technologii zpracování návrhů tašek, kabelek, pouzder atd. s ohledem na zvolený tvar a materiál, technologických postupů zpracování textilních materiálů, kůží i plastů, z technologie šití a lepení a vlastností doplňkových materiálů - výztuží, podšívek, zipů, kování, atd., |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvolit nejvhodnější technologii zpracování návrhů tašek, kabelek, pouzder atd. s ohledem na zvolený tvar a materiál ovládat technologie zpracování textilních materiálů, kůží i plastů, kromě šití a lepení vhodně zvolit i doplňkový materiál - výztuže, podšívky, zipy, kování, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodovat v souvislostech jen částečně známých srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| hlubší znalosti z oblasti technologii zpracování návrhů tašek, kabelek, pouzder atd. s ohledem na zvolený tvar a materiál, hlubší znalosti technologických postupů zpracování textilních materiálů, kůží i plastů, hlubší znalosti z technologie šití a lepení a vlastností doplňkových materiálů - výztuží, podšívek, zipů, kování, atd., |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student bude schopen zvolit nejvhodnější technologii zpracování návrhů tašek, kabelek, pouzder atd. s ohledem na zvolený tvar a materiál a s ohledem k nejefektivnějšímu propojení estetických a funkčních kvalit finálního výrobku, bude ovládat pokročilou technologie zpracování textilních materiálů, kůží i plastů, kromě šití a lepení dokáže vhodně zvolit i doplňkový materiál - výztuže, podšívky, zipy, kování, popřípadě další komponenty, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Individuální konzultace, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Diskuse, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hlaváček, P. Kožedělná technologie II.. 1989.
-
Hlaváček, P. Kožedělná technologie I.. 1988.
-
Kybal A. Kapitoly o textil. umění. SPN Praha, 1963.
-
Teršl, Stanislav. Malá encyklopedie textilií a odívání. 1. vyd. Praha : SNTL, 1987.
|