Vyučující
|
-
Jančová Eva, doc. Mgr. Art. ArtD.
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. - Seznámení s průběhem semestru, sdělení požadavků vyučující, zadání semestrálního projektu a zadání mezního termínu pro předložení konečné verze projektu. - Průzkum kulturních odlišností a prvků používaných v rámci společného stolování napříč kulturami ve filosofické a zároveň i praktické rovině. - Průběžné zadávání, konzultace, korekce a odevzdávání dílčích seminárních úkolů. - Vypracování konceptu fungujícího procesu. - Průběžné konzultace semestrálního projektu. - Vytvoření kresebných skic. - Vytvoření prostorových skic. - Tvorba koncepčního modelu. - Předložení konečné verze semestrálního projektu v termínu stanoveném vyučující. - Prezentace v rozsahu stanoveném vyučující, obhajoba.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání (svítidlo, ovladač elektronického zařízení, jednoduchá interiérová komponenta, apod.) |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu) vytvoří 3D model jednoduššího produktu (svítidlo, ovladač elektronického zařízení, jednoduchá interiérová komponenta, apod.) pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Další literaturu bude zadána postupně dle témat jednotlivých projektů.
-
Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design?.
-
Fairs, Markus. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha : Slovart, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7209-970-2..
-
Kis, Šebastian. Ergonómia.
-
Kolesár, Z. Nové kapitoly z dejín dizajnu,. Bratislava, 2009.
-
Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v ÄeskĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
-
Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.
|