Předmět: Interiér design 1

« Zpět
Název předmětu Interiér design 1
Kód předmětu KDU/MGID1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 11
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jančová Eva, doc. Mgr. Art. ArtD.
Obsah předmětu
1. - 13. - Seznámení s průběhem semestru, sdělení požadavků vyučující, zadání semestrálního projektu a zadání mezního termínu pro předložení konečné verze projektu. - Průzkum kulturních odlišností a prvků používaných v rámci společného stolování napříč kulturami ve filosofické a zároveň i praktické rovině. - Průběžné zadávání, konzultace, korekce a odevzdávání dílčích seminárních úkolů. - Vypracování konceptu fungujícího procesu. - Průběžné konzultace semestrálního projektu. - Vytvoření kresebných skic. - Vytvoření prostorových skic. - Tvorba koncepčního modelu. - Předložení konečné verze semestrálního projektu v termínu stanoveném vyučující. - Prezentace v rozsahu stanoveném vyučující, obhajoba.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 130 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 60 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání (svítidlo, ovladač elektronického zařízení, jednoduchá interiérová komponenta, apod.)
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu) vytvoří 3D model jednoduššího produktu (svítidlo, ovladač elektronického zařízení, jednoduchá interiérová komponenta, apod.) pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
strukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování prostorové skici výrobku ve 3D editorech i volnou rukou, technických a technologických postupech zpracování 3D modelu produktu nebo prototypu méně náročného zadání, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku
Odborné dovednosti
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologii výroby modelu a navrhne technologický postup výroby prototypu, vytvoří 3D model jednoduššího produktu pomocí standardních modelérských postupů, nebo 3D editorů a 3D tisku
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Praktická zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Další literaturu bude zadána postupně dle témat jednotlivých projektů.
  • Brooker, G., Stone, S. Co je interiérový design?.
  • Fairs, Markus. Design 21. století - nové ikony designu, od masového trhu k avangardě. Praha : Slovart, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7209-970-2..
  • Kis, Šebastian. Ergonómia.
  • Kolesár, Z. Nové kapitoly z dejín dizajnu,. Bratislava, 2009.
  • Norman, Donald A. Design pro každý den. 1. vyd. v českĂŠm jazyce. Praha : Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363-314-1.
  • Weinschenk, Susan. 100 věcí, které by měl každý designér vědět o lidech. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3649-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr