Vyučující
|
-
Dušková Hana, MgA.
-
Janoušek Jiří, Doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1.- 13. - Stolní servírovací soubor - soupravy podnosů, misek, kompoziční řešení ústřední složené soupravy v materiálu. - Atypická souprava - koncepce např. přátelské soupravy pro 2 - 4 osoby, konvice, šálky, misky, popelník, váza, textil, sklo, v materiálu. - Seznámení s náplní a rozsahem práce v semestru - zadání hl. semestrálního projektu. Přípravné kresby. - Průběžná tvorba, korektury a konzultace zadaného projektu a všech seminárních úkolů. - Na základě kresebných skic výběr řešení a ověřování v hlíně. - Realizace sádrového modelu (slepá forma, odlití modelu, retušování). - Hlavní forma, lití, retušování, glazování, vypalování. - "Struktura"- plastický otisk, zvětšování. - Vyvzorování barevnosti. - Grafický otisk. - Finální směřování do dekoru. - Fotodokumentace, prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
trukturace a zpracování rešeršní zprávy o kresebných postupech a komponování tvarové skici technických a technologických postupů finální výroby artefaktu navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologický postup výroby keramického nebo porcelánového setu, vytvoří model a finální výrobek v disciplíně keramický design na jednodnoduché zadání |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
sstrukturace a zpracování rešeršní zprávy, o kresebných postupech a komponování tvarové skici, technických a technologických postupů finální výroby artefaktu, navrhování variant s ohledem na správné propojení funkce a estetických kritérií výrobku, o způsobech komunikace se zadavatelem za účelem zjištění jeho požadavků |
Odborné dovednosti |
---|
sepíše a vybaví vizualizacemi rešerši produktů v zadané tematické oblasti, naskicuje návrhové varianty vytvářeného produktu s ohledem k jeho technické funkčnosti a estetickým kvalitám, vybere nejvhodnější variantu s ohledem na zadání (styl a cílovou skupinu), zvolí odpovídající technologický postup výroby keramického nebo porcelánového setu, vytvoří model a finální výrobek v disciplíně keramický design na jednodnoduché zadání, svůj návrh a výběr předloží zadavateli a zdůvodní jej s ohledem na zadání a zjištěné požadavky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Kybalová, Jana. Kamenina v Čechách a na Moravě. 1. vyd. Praha : Panorama, 1993.
-
Peterson, S. The Craft and Art of Clay.
-
Rada, Pravoslav. Jak se dělá keramika. Praha : Mladá fronta, 1963.
-
Rada, Pravoslav. Keramika. 2007. ISBN 978-80-86858-45-6.
-
Rada, Pravoslav. Slabikář keramika. 1. vyd. Praha : Grada, 1997. ISBN 80-7169-419-3.
-
Rada, Pravoslav. Techniky keramiky. Vyd. 1. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-47-6.
-
Valenta, Ladislav. Keramická příručka. 2., V Silikátovém svazu 1., dopl. a upr. vyd. [Praha] : Silikátový svaz, 2007. ISBN 978-80-86821-49-8.
|