Vyučující
|
-
Čmedla Antonín, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Biologické neuronové sítě, mozek. Model neuronu. Hopfieldova síť. Hammingova síť. Perceptron. Vícevrstvý perceptron. Kohonenovy samoorganizující mapy. Fuzzy množiny, použití regulátorů. Fuzzyfikace a deffuzyfikace Speciální typy neuronových sítí v určitých aplikacích Praktická aplikace fuzzy-metod Aplikace konkrétních metod v praktickém nasazení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zvládnout programu Matlab na základní aplikační úrovni |
Odborné dovednosti |
---|
využit grafického výstupu v rámci prostředí Matlab |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat základní schémata činnosti biologických neuronových sítí včetně nejsložitějšího systému představovaného mozkem |
srovnat jednotlivé druhy neuronových sítí |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat znalosti specializovaného toolboxu NeuralNet v prostředí Matlab pro řešení úloh neuronových sítí |
navrhnout a ověřit parametry nastavující neuronovou síť především pro optimální postup učení |
navrhnout vhodný typ neuronové sítě pro řešení konkrétní úlohy |
odhadnout náročnost vykonávání použitých algoritmů s ohledem na nastavené parametry učení a výkon použitého výpočetního systému |
navrhnout a ověřit parametry procesu fuzzyfikace a defuzzyfikace ve zvoleném typu fuzzy regulátoru |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
|