Vyučující
|
-
Šimek Karel, Doc. Dr. Ing.
-
Štěpán Sabuhi, Ing. Ph.D.
-
Lomička Radek, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Diagnostika - historický vývoj oboru a jeho zaměření, technická diagnostika, diagnostika číslicových systémů, diagnostika a ekonomika, základní terminologické pojmy, diagnostické testy 2. Příčiny a mechanizmy poruch číslicových systémů, modely poruch pro diagnostiku 3. Metody generování diagnostických testů, funkční a strukturní testy, testování kombinačních obvodů 4. Testování sekvenčních obvodů, funkční testy - identifikační metody a metody RTL, strukturní metody - převod sekvenčního obvodu na kombinační 5. Tabulky úplných testů, Minimalizace testů, Lokalizace poruch, Komprese diag. dat 6. Náhodné a pseudonáhodné testy, pseudotriviální testy 7. Metody návrhu pro snadnou diagnostiku - heuristické metody, strukturovaný návrh 8. Diagnostické testery, logické analyzátory 9. Úvod do teorie spolehlivosti, vývoj spolehlivosti, hlavní oblast a úkoly spolehlivosti, základní pojmy a definice, ukazatele spolehlivosti 10. Zkoušky spolehlivosti v elektronice, rozdělení zkoušek spolehlivosti 11. Výpočet ukazatelů spolehlivosti, techniky výpočtů, spolehlivostní modely, spolehlivost systémů s obecnou strukturou 12. Spolehlivost vícestavových systémů, Markovovy procesy 13. Metody a formy zálohování Cvičení: 1. Seminární cvičení - Úvod do statistiky ? teorie 2. Seminární cvičení - Úvod do statistiky ? příklady 3. Seminární cvičení - Poruchy základních logických členů, modely poruch 4. Seminární cvičení - Metody generování diagnostického testu - příklady 5. Seminární cvičení - Metody generování diagnostického testu - příklady 6. Seminární cvičení - Metody generování diagnostického testu - příklady 7. Seminární cvičení - Vestavěné diagnostické prostředky, průběžná diagnostika 8. Seminární cvičení - Testování pamětí 9. Seminární cvičení - Základy teorie pravděpodobnosti - teorie 10. Seminární cvičení - Základy teorie pravděpodobnosti - příklady 11. Seminární cvičení - Predikce spolehlivosti součástek ? příklady 12. Seminární cvičení - Metody výpočtu spolehlivosti systémů ? příklady 13. Seminární cvičení - Metody výpočtu spolehlivosti systémů ? příklady
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Výuka podporovaná multimédii, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v základních elektronických systémech, především analogových a číslicových |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout test pro analogový a číslicový elektronický systém |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat metody diagnostiky číslicových a analogových obvodů |
popsat metody výpočtu spolehlivosti elektronických systémů |
popsat ekenomické aspekty diagnostických zařízení a prostředků |
Odborné dovednosti |
---|
používat odbornou terminologii používanou v oblasti diagnostiky a spolehlivosti |
porovnat způsoby diagnostiky analogových a číslicových systémů |
porovnat metody generování diagnostických testů pro číslicové systémy |
vytvořit diagnostický test pro jednoduchý číslicový obvod |
zvolit vhodné metody diagnostiky v závislosti na typu a vlastnostech systému a požadavcích na diagnostiku |
shrnout význam diagnostiky pro spolehlivost systémů |
uvést do souvislosti úroveň diagnostiky a ekonomické aspekty v reálných podmínkách |
klasifikovat zkoušky spolehlivosti a vysvětlit jejich význam |
provést kalkulaci základních spolehlivostních parametrů jednoduchého elektronického zařízení |
shrnout problémy a možnosti zlepšování spolehlivosti elektronických systémů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bednařík, Josef. Technika spolehlivosti v elektronické praxi. 1. vyd. Praha : Státní nakladatelství technické literatury, 1990. ISBN 80-03-00422-5.
-
Hlavička, Jan. Diagnostika a spolehlivost : cvičení. Vyd. 3. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1998. ISBN 80-01-01714-1.
-
Hlavička, Jan. Diagnostika a spolehlivost číslicových systémů. dotisk. Praha : ČVUT, 1978.
-
Novák, Gramatová, Ubar. Handbook of testing electronic systems. Praha. ISBN 80-01-03318-X.
-
Starý, Ivan. Spolehlivost systémů. Vyd. 1. Praha : Vydavatelství ČVUT, 1998. ISBN 80-01-01756-7.
|