|
Vyučující
|
-
Vais Jan, Ing. Ph.D.
-
Hron Boris, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Algoritmizace. Procedurální programování 2. Opakování a prohloubení konstrukcí z C. Debugger 3. Paměť - organizace, reprezentace dat, endianita, ukazatele 4. Předávání parametrů do funkcí - hodnotou, odkazem 5. Bitové operace. 6. Struktury a uniony. Pole, kruhový buffer. 7. Dynamická paměť - malloc a spol., zásobník a předávání parametrů. 8. Spojové seznamy realizované pomocí struktur 9. Preprocesor 10. Modulární programování 11. Pokročilé algoritmy (třídění, ...) 12. Objektový pohled na programování 13. Rezerva
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 27 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 12 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát základy algoritmizace |
| znát syntaxi a základní konstrukce jazyka C |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat vývojové prostředky na PC k vytváření programů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní postupy programování a algoritmizace |
| popsat konstrukce jazyka C (příp. C++) |
| objasnit vazbu mezi reprezentací hodnot v paměti a aplikačními daty v jazyce C |
| popsat základní postupy procedurálního programování s přihlédnutím ke specifikům jazyka C |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat základní postupy algoritmizace k převodu formálních specifikací úlohy do aplikace v jazyce C |
| ověřit funkci aplikace podle zadání s využitím vhodných metod ladění programů |
| ukázat na praktických příkladech práci ukazatelů v jazyce C a související efekty nízkoúrovňové práce s pamětí |
| využívat spojování komplexnějších aplikací z modulů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Basl, J. Studijní materiály a příklady na internetu.
-
Greham, Rick; Cyliax, Ingo; Moote, Robert. Real-Time programming : a guide to 32-bit embedded development. Reading : Addison-Wesley, 2000. ISBN 0-201-48540-0.
-
Herout, Pavel. Strojově orientované jazyky. 2. opr. a rozšíř. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-202-3.
-
Herout, Pavel. Učebnice jazyka C. 1. vyd. České Budějovice : KOOP, 1992. ISBN 80-901342-1-1.
-
Pinker, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha : BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-7300-110-1.
|