Vyučující
|
-
Čmedla Antonín, Ing. Ph.D.
-
Zamazal Daniel, Ing. Ph.D.
-
Volprecht Patrik, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Úvodní přednáška - seznámení s organizací předmětu, seznámení s vývojovými nástroji a programovacím jazykem, představení používaného HW 2. Vizuální programování, prvky UI, předávání zpráv, životní cyklus aplikace 3. Používané HW moduly - popis, funkce, možnosti komunikace 4. Export a import dat, formáty, vizualizace dat 5. Ladění, pokročilé aspekty programování 6. Modulární programování, knihovny Cvičení: Cvičení jsou zaměřena na praktické vyzkoušení získaných znalostí. Budou se vytvářet jednoduché aplikace předvádějící jednotlivé prvky nebo postupy. Část kódu bude připravena, zbytek budou studenti samostatně doplňovat. 1. Seznámení s laboratoří, seznámení s vývojovým prostředím, jednoduchá aplikace 2. Základní prvky UI, události 3. Události - pokračování 4. Nevizuální prvky aplikace 5. Pokročilé prvky UI pro prezentaci dat 6. Vícevláknové aplikace 7. Pokročilé využití nevizuálních prvků s ohledem na vícevláknovost 8. Komunikace s připojeným HW - sériový port 9. Ukládání a načítání dat 10. Komunikace s jinými aplikacemi 11. Modulární programování, knihovny 12. Konzultace semestrální práce 13.Konzultace semestrální práce, zápočty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laboratorní praktika, Samostatná práce studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 8 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost programování - absolvované "Základy programování pro elektrotechniku" jako základní kurz a "Programování v elektronice" jako pokračování |
Výsledky učení |
---|
studenti jsou schopni analyzovat požadavky dané úlohy a zvolit vhodnou platformu. Studenti umí formulovat řešení úlohy vhodným algoritmem. Studenti umí navrhnout, realizovat a odladit program pro řešení úlohy s využitím poskytnutých HW prostředků. Studenti jsou schopni samostatně realizovat konkrétní úlohu a najít potřebné informace pro úspěšné splnění úkolu |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Laboratorní praktika, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Dokumentace k Microsoft Visual Studio, jazyk C#.
-
Doplňková literatura z adresáře v síti (dle potřeby).
-
Firemní literatura ARM, Atmel AVR, x51, Arduino.
|