Vyučující
|
-
Zamazal Daniel, Ing. Ph.D.
-
Čmedla Antonín, Ing. Ph.D.
-
Sova Svatopluk, Ing. Ph.D.
-
Severa Tomáš, Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. Informační zdroje - ZČU, globální 2. Přenosy dat, sítě 3. Bezdrátové komunikace 4. Office dokumenty - využití v technické praxi 5. Algoritmizace, procedurální a objektový přístup 6. WWW - realizace webových stránek, technologie, základní konstrukce 7. Operační systémy - vizuální a nevizuální přístup 8. Příkazový řádek v různých systémech 9. Cloud - využití a příklady nasazení 10. Bezpečnost v IT 11. Způsoby ukládání dat (nejen databáze) 12. HW komponenty moderních počítačů 13. Rezerva k doplnění témat podle odezvy studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 6 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 27 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné dovednosti |
---|
používat počítač standardním způsobem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se online informačních zdrojích (ZČU a globálně) |
orientovat se v uživatelské problematice operačních systémů |
orientovat se ve využití technologií "cloud" a IoT |
rozlišit objektový a procedurální přístup k algoritmizaci |
popsat základní stavební bloky moderních počítačů |
Odborné dovednosti |
---|
využívat pokročilé schopnosti office dokumentů |
vytvořit jednoduchou webovou prezentaci |
používat vhodné bezpečnostní postupy |
ověřit použití technologií IoT a "cloud" |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Andy Harris. HTML5 and CSS3 All-in-One For Dummies. 2014. ISBN 978-1118289389.
-
David Hanes. IoT Fundamentals: Networking Technologies, Protocols, and Use Cases for the Internet of Thing. 2017. ISBN 978-1587144561.
-
J. Glenn Brookshear. Informatika. 2013.
-
Jim Keogh, Ken Davidson. Datové struktury bez předchozích znalostí. 2006.
-
Peter Lubbers, Brian Albers, Frank Salim. HTML5 Programujeme moderní webové aplikace. 2011.
-
Rita Pužmanová. Bezpečnost bezdrátové komunikace. Praha, 2005.
|