|
Vyučující
|
-
Drechslerová Marie, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Evropská ekonomika v období koronavirové a energetické krize Unijní instituce a rozhodovací procesy Principy reformy fiskální a měnové politiky v EU Reakce fiskální a měnové politiky na koronavirovou a energetickou krizi v EU Reakce makroobezřetnostní politiky na koronavirovou a energetickou krizi v EU Případ Itálie Případ Portugalska Případ Španělska Případ Irska Případ Francie Případ Německa Případ Dánska
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 43 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| ovládat anglický jazyk na komunikační úrovni |
| mít základní znalosti o fungování Evropské unie |
| Odborné dovednosti |
|---|
| schopnost kriticky přemýšlet |
| základní znalost ekonomických vztahů |
| schopnost týmové spolupráce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| rozumět novým evropským fiskálním pravidlům a fiskálnímu rámci |
| dokázat vysvětlit probíhající odbornou debatu o posílení harmonizace hospodářských politik v EU |
| znát hospodářskou situaci a reakci členských států EU na koronavirovou pandemii. |
| rozumět měnovým nástrojům ECB and centrálních bank mimo eurozónu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat hospodářskou politiku v členských státech EU v koronavirové a energetické krizi |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| E-learning, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| E-learning, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška s diskusí, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Skupinová prezentace, |
| Test, |
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Eichengreen B. The European Economy since 1945. Princenton University Press, 2006. ISBN 978-0691127101.
-
Quiggin J. Zombie Economics: How Dead Ideas Still Walk Among Us. Princenton University Press, 2010. ISBN 978-0691145822.
-
Roubini N., Mihm S. Crisis Economics: A Crash Course in the Future of Finance. The Penguin Press, 2010. ISBN 978-1594202506.
|