Vyučující
|
-
Hladíková Jitka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Evropská ekonomika v období koronavirové a energetické krize Unijní instituce a rozhodovací procesy Principy reformy fiskální a měnové politiky v EU Reakce fiskální a měnové politiky na koronavirovou a energetickou krizi v EU Reakce makroobezřetnostní politiky na koronavirovou a energetickou krizi v EU Případ Itálie Případ Portugalska Případ Španělska Případ Irska Případ Francie Případ Německa Případ Dánska
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Seminář
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 43 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat anglický jazyk na komunikační úrovni |
mít základní znalosti o fungování Evropské unie |
Odborné dovednosti |
---|
schopnost kriticky přemýšlet |
základní znalost ekonomických vztahů |
schopnost týmové spolupráce |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozumět novým evropským fiskálním pravidlům a fiskálnímu rámci |
dokázat vysvětlit probíhající odbornou debatu o posílení harmonizace hospodářských politik v EU |
znát hospodářskou situaci a reakci členských států EU na koronavirovou pandemii. |
rozumět měnovým nástrojům ECB and centrálních bank mimo eurozónu |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat hospodářskou politiku v členských státech EU v koronavirové a energetické krizi |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
E-learning, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Eichengreen B. The European Economy since 1945. Princenton University Press, 2006. ISBN 978-0691127101.
-
Quiggin J. Zombie Economics: How Dead Ideas Still Walk Among Us. Princenton University Press, 2010. ISBN 978-0691145822.
-
Roubini N., Mihm S. Crisis Economics: A Crash Course in the Future of Finance. The Penguin Press, 2010. ISBN 978-1594202506.
|