|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Ekonomické dopady reaganomiky a důsledky restrukturalizace vyspělých tržních ekonomik Vnitřní příčiny rozpadu centrálně plánovaného systému Cíle a strategie transformace Transformace ekonomických institucí Liberalizace cenového systému a zahraničního obchodu Privatizace hledání cest a její řešení Ekonomické důsledky rozdělení Československa Příčiny poklesu v 2. polovině 90. let Přechod k intervencionistickému pojetí hospodářské politiky na začátku 21. století Ekonomický růst a prohlubování nestability ve veřejných financích Navazování ekonomických vztahů s ostatními evropskými státy Důsledky vstupu do EU Perspektivy budoucího vývoje
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| doplnit si znalosti z předmětu ECHB1 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat základní dovednosti učení získané na střední škole |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní etapy vývoje české ekonomiky v období po WW2 |
| vysvětlit příčiny vývoje hospodářské politiky v období po WW2 |
| uvést do souvislostí politická a ekonomická opatření v období po WW2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat jednoduché principy ekonomie na podmínky konkrétní ekonomiky |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Jonáš, Jiří. Ekonomická transformace v České republice : makroekonomický vývoj a hospodářská politika. 1. vyd. Praha : Management Press, 1997. ISBN 80-85943-22-0.
-
Mlčoch, Lubomír; Machonin, Pavel; Sojka, Milan. Ekonomické a společenské změny v české společnosti po roce 1989 : alternativní pohled. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0119-2.
-
Švejnar, Jan. Česká republika a ekonomická transformace ve střední a východní Evropě. 1. vyd. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0568-4.
|