Vyučující
|
-
Zajíček Daniel, Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Získání zkušeností z provozu podniku nebo veřejné instituce. Organizační pokyny k praxi: Forma praxe se neukládá, může být placená i neplacená, ve státní instituci, soukromém nebo družstevním podniku, v tuzemsku i v zahraničí. Délka praxe činí 3 týdny (15 pracovních dní dle ECTS), praxe může být vykonána najednou, na dvakrát nebo dělena i jinak, zvolená forma však nesmí narušovat výuku. Praxe může probíhat v libovolném odvětví s tím, že vždy musí mít vztah alespoň k některému z odborných předmětů (povinnému nebo volitelnému). Podnik či instituci pro výkon praxe si student vybírá a dojedná sám. Jako odbornou praxi lze započíst i adekvátně dlouho trvající účast studenta na řešení výzkumných úkolů katedry. Takovou formu praxe musí schválit vedoucí katedry.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studijní praxe
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 120 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát právní formy podniků, kategorií a pojmů veřejných financí, financí a účetnictví, základů podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti |
---|
N/A |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky do praxe |
popsat organizační strukturu vybrané společnosti |
formulovat základní poznané problémy |
projektovat, navrhovat některá zlepšující opatření |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky v praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
N/A |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studijní praxe, |
Projektová výuka, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Synek, Miloslav. Podniková ekonomika. V Praze : C.H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-892-4.
-
Veber, Jaromír; Srpová, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
|