Vyučující
|
-
Rogozov Markéta, Ing. Ph.D.
-
Volprecht Patrik, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět poskytuje studentům základní přehled a možnosti využití software v oblasti systémů pro CAD (se zaměřením na ProgeCAD, popř. AutoCAD), Onshape a obecně kreslicích programů zaměřených na vektorovou grafiku. Získané znalosti mohou využít studenti při vytváření technické dokumentace i prezentační grafiky. Přehled témat: Grafická komunikace, význam informace, technická dokumentace v elektrotechnice, tradiční versus moderní počítačová forma dokumentace, počítačová podpora v inženýrské práci, HW a SW pro CAD, systémy pro CAD, vektorová a rastrová grafika, představení ProgeCADu a Onshape, použití příkazů, základní vlastnosti a nastavení prostředí. Kreslení 2D a 3D objektů. Možnosti práce s objekty, uchopování objektů. Editace a modifikace objektů, úprava vlastností objektů, hladiny. Kótování. Plochy. 3D pohledy. Výkresový a modelový prostor. Uživatelské souřadné systémy, 3D operace. Rendering.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Laboratorní praktika, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít základní středoškolské znalosti z geometrie |
mít základní středoškolské znalosti z matematiky |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat běžně dostupnou výpočetní techniku |
ovládat základní středoškolské dovednosti z geometrie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozpoznat vhodné použití vektorové či rastrové grafiky |
Odborné dovednosti |
---|
zvolit vhodný postup a prostředky pro technickou dokumentaci |
vytvořit výkres podle požadavků |
aplikovat možnosti systémů typu CAD v inženýrské práci |
aplikovat počítačovou podporu v inženýrské práci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Laboratorní praktika, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Píša, Zdeněk. AutoCAD 2000 : efektivně. 1. vyd. Brno : CCB, 1999. ISBN 80-85825-38-4.
-
Poláček, Dušan. Technické kreslení podle mezinárodních norem III. pravidla tvorby výkresů a schémat v elektrotechnice. Ostrava : Montanex, 1995. ISBN 80-85780-28-3.
|