Vyučující
|
-
Volprecht Patrik, Ing. Ph.D.
-
Rogozov Markéta, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Virtuální, rozšířená a smíšená realita a její možnosti v elektrotechnickém průmyslu. Používané technické vybavení v průmyslové praxi - mobilní telefony, tablety, náhlavní soupravy pro vizualizaci digitálního světa. Specifické technické vybavení pro průmyslové aplikace. Používaná vývojová prostředí, jazyky a SDK pro práci s AR/XR. Rozšířená realita k vytváření průmyslových prototypů, tvorba digitálního světa. Interakce mezi reálným a virtuálním světem. Implementace interakce mezi uživateli a virtuálními objekty v průmyslových aplikacích. Tvorba scénáře vzájemné interakce reality a virtuální reality. Smíšená realita pro tvorbu digitálních dvojčat elektrotechnických zařízení. Vizualizace naměřených fyzikálních polí ve smíšené realitě, mapování polí na fyzické objekty. Vizualizace vypočtených fyzikálních polí polí ve smíšené realitě. Vizualizace dat z průmyslových a IoT senzorů ve smíšené realitě. Vizualizace dat z dronů a dalších mobilních zdrojů dat. Využití smíšené reality pro vizualizaci parametrů a pracovních zón průmyslových senzorů (laser, ultrazvuk) a robotických systémů. Průmyslové komunikační protokoly a jejich vazba na systémy smíšené reality, předávání dat v reálném čase.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat znalosti z matematiky na úrovni na úrovni 1. ročníku Bc. FEL |
ovládat základy libovolného programovacího jazyka |
základní znalosti principů virtuální reality |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat běžně dostupnou výpočetní techniku |
ovládat dovednosti z matematiky na úrovni 1. ročníku Bc. studia |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit základní principy návrhu architektury komplexních aplikací smíšené reality a jejich dokumentace |
vysvětlit použití vysokoúrovňových jazyků při tvorbě aplikací smíšené reality pro elektrotechniku |
vysvětlit základní techniky tvorby virtuální smíšené reality a jejich implementaci |
objasnit architektury aplikací v oblasti virtuální a smíšené reality |
objasnit fungování vizualizačních zařízení pro smíšenou realitu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat získané znalosti při tvorbě komplexních aplikací smíšené reality zaměřených na elektrotechniku |
navrhnout, vytvořit komplexní návrh aplikační architektury aplikace smíšené reality a odladit aplikaci na základě slovního zadání |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Výstupní projekt, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Bernard Kress. Optical Architectures for Augmented-, Virtual-, and Mixed-Reality Headsets. SPIE Press (30 April 2020), 2020. ISBN 1510634339.
-
Freddy Gonzalez Milanes. The Future of Virtual Reality and Augmented Reality: A look at the potential of VR and AR to transform various industries, from entertainment to healthcare. Independently published (9 May 2023), 2023. ISBN 979-8394066603.
-
Jesse Glover, Jonathan Linowes. Complete Virtual Reality and Augmented Reality Development with Unity: Leverage the power of Unity and become a pro at creating mixed reality applications. Packt Publishing (17 April 2019), 2019. ISBN 978-1838648183.
|